kun je op een intern netwerk, op een intranet dus een weblog starten? zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja dat kan, maar dan moet je wel een webserver hebben staan op het intranet (bijvoorbeeld een linix machine met Apache). Op die webserver moet je dan blogsoftware installeren zoals bijvoorbeeld het hierboven genoemde Wordpress.

Toegevoegd na 1 minuut:
linix=linux natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de juiste software te installeren.

Bijvoorbeeld wordpress of ander cms.

En daarna kun je lekker gaan bloggen met zijn allen.

Mocht het voor een bedrijf zijn, verdiep je dan een in confluence. Machtig mooi spul is dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt op je eigen computer een webserver opzetten. Met een Linux-systeem is dat wat eenvoudiger, omdat dat vooral als server-platform is begonnen.

Maar met Windows is het zeker ook mogelijk. De meeste gratis weblog-software (zoals Wordpress) is gebaseerd op PHP. Je kunt eenvoudig een webserver met PHP opzetten met het XAMPP-pakket. Hieronder staat een complete handleiding van hoe je onder Windows XAMPP opzet en daarin Wordpress installeert.

Naast Wordpress zijn er overigens ook andere - kleinere - systemen waarmee je een weblog kunt opzetten. Daarom heb ik ook een lijstje met alternatieven toegevoegd.