Heb ik nog privacy op Facebook?

Kunnen vreemden, mijn foto's en berichten niet zien (als ik dit aangestipt heb in mijn instellingen) Ik wil namelijk niet dat onbekenden mijn persoonlijke berichten en foto's zien.
Of kan men dit altijd (via een andere weg) toch bekijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je alles instelt op 'alleen vrienden' zit je goed. Kijk wel even iedere maand je instellingen na, want het kan gebeuren dat FB een 'nieuwe' instelling bedenkt die dan automatisch voor 'iedereen' aangevinkt wordt (ervaring, zal de 1e keer niet zijn). Ga ook met NIETS meedoen (bv spelletjes, quizzes, hartjes/taartjes versturen). Ook niet ingaan op 'likes' (weet niet of het in NL versie ook zo heet): boeken/artiesten/stellingen. Want dat zijn de lokkertjes. Eenmaal aangemeld/meegedaan hebben die 'third parties' al jouw gegevens. Hou het simpel, hou het prive, ga nergens in mee. Dan kan er niks misgaan (als het goed is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger alles ingesteld voor " alleen vrienden", maar gisteren zag ik dat dit veranderd was, zodat iedereen mijn berichten kon zien.
Mijn berichten zijn niet "secret ofzo", maar ik wil wel dat alleen mijn vrienden dit zien, niet de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga eens naar google en tik daar jouw eigen naam in.Daar zal je dan je naam zien verschijnen met de link naar facebook;als je daarop klikt krijg je te zien wat anderen maar kunnen zien van jouw gegevens.Dit kan je nog altijd aanpassen op jouw facebook als je vind dat er nog teveel wordt vrijgegeven voor anderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ dekarre: ja dat kan, daarom had ik tip gegeven om instellingen te blijven checken.
@chanty: dank voor je tip, nog nooit geprobeerd, zal ik doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat als één van je vrienden je foto's toont aan zijn kennissen of vrienden??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje... nou, mijn FB vrienden en ik hebben onderlinge afspraak om niets door te sluizen zonder toestemming (mijn FB vrienden zijn mensen die ik allemaal persoonlijk ken en min of meer vertrouw). Ook zijn al mijn berichten/foto's op FB van oppervlakkige/algemene aard, dus als iemand zich niet aan de 'regels' houdt is er geen man overboord: ik zal nooit bv foto's van mezelf/familie/vrienden op FB plaatsen (zoals bv jouw avatar op GV). Als ik persoonlijke berichten/foto's aan (bepaalde) vrienden wil sturen dan gaat dat per email en nooit via FB.

Andere antwoorden (2)

ga eens naar google en tik daar jouw eigen naam in,dan zie je een link naar jouw facebook.Als je daarop klikt zal je te zien krijgen wat anderen zien van gegevens van jouw facebook.Vind je dat er nog teveel wordt getoond aan anderen dan kan je dat via ja facebook zelf gaan veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zet wat je wilt vrijgegeven,maar je hebt zowiezo geen privacy op facebook.
Je foto's bijvoorbeeld je geeft toestemming enkel aan je eigen vrienden ze te laten zien maar op facebook van één van je vrienden kan jouw vriend jouw foto's laten zien aan totaal onbekende,dus neen geen privacy op facebook.