Mijn computer is sloom, spamt veel en nog meer (zie uitleg), wat moet ik doen?

Ik had het virus security tool, die heb ik er afgehaald, maar ik heb nu verschillende problemen:
-Als ik mijn laptop op start en ik maak verbinding met internet dan zegt die dat ik verbinding heb maar ik kan niet op internet browsen, maar wel weer op MSN. Als ik dan afmeld en weer aanmeld doet het het wel gewoon.
-Mijn laptop spamt veel, alleen maar porno sites.
-Mijn laptop is langzamer geworden.
-Normaal kan ik mijn laptop gewoon dicht klappen en daarna kan ik weer verder. Mijn laptop gaat dan automatisch op slaapstand. Nu is het beeld scherm zwart en de aan knop groen, terwijl die, als ik mijn laptop dicht klap juist oranje moet worden en moet knipperen.

Ik heb virus scanner (Norman) al laten scannen, Ccleaner heeft al gescannt en ik heb ook mijn schijf defragmentatie gedaan.
Misschien heeft iemand tips of heeft iemand dit probleem ook gehad en heeft het kunnen oplossen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik ook met mijn computer.
ik ben 14 en ik had mijn computer aan laten staan komt mijn moeder binnen ziet ze ineens een porno site op mn beeldscherm. heb jij ook dat er ineens muziek afspeelt? ik zou als ik jouw was snel een oplossing zoeken en je bestanden veilig overzetten,
mijn computer is helemaal dood.
als ik inlog word ik er weer uitgekickt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd. Soms speelt die ook muziek af. Zomaar! En soms staan sommige delen niet goed op het beeld.
Maar de ene keer spamt die heel veel. En nu helemaal niet. Vanochtend was die ook heel sloom, maar nu niet!...
Maar had jij hem dan wel helemaal goed verwijdert? Tenminste die bestanden van security tool?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had precies hetzelfde.
ik dacht dat ik het virus helemaal verwijderd had maar niet dus.
ik heb mijn pc al vervangen.

Het beste antwoord

Dan heb je het virus er -helaas- toch niet goed afgehaald.
Aan het spammen zul je denk ik weinig kunnen doen, omdat het virus al lang in je cookies opgeslagen op je computer is gedoken.
Je geeft aan dat je computer traag is, verbindings'problemen' voorwendt, en dat er met je energieinstellingen is gerommeld.

Alle tekenen dat het virus dus nog welig in je computer bezig is, grotendeels op de achtergrond om te kunnen spammen, en om ervoor te zorgen dat jij je computer niet kunt uitschakelen (scherm dichtklappen en dan niet uitgaan etc.), daardoor is je machine nu ook zo traag geworden.

Je hebt zoals ik uit je vraag opmaak, alléén de grafische schil van het virus weten uit te roeien, de 'security-tool' waarschijnlijk. Dus die zie je niet meer als je je pc opstart, maar nu moet je de rest van het de rommel nog verwijderen, het virus zelf dus.

Zaak is dat je nu je computer weer schoonmaakt.
Sites die beloven 'security-tool' te verwijderen, beloven je vaak gouden bergen, maar presteren niets. Probeer het nog eens met een scanner van formaat, dus iets van Norton, en van Kaspersky bijvoorbeeld. Of van andere ontwikkelaars, als het maar een wat uitgebreidere scan is.

Maar; ik zelf ben van de rigoreuze aanpak. Leeghalen die pc. Voordat je het doet brand je eventueel de foto's, belangrijke documenten etc. op een cd of een externe harde schijf waar nog niets anders op staat (wat dan dus eventueel besmet kan raken.), en maak je hiervan een back up.

Dan die computer met je recovery cd (dus niet de partitie op je harde schijf als je die hebt!) de computer opstarten en dan een complete reset naar de fabrieksinstellingen. Je besturingssysteem er op nieuw opzetten en dan je back up cd eerst door een virusscanner laten controleren voordat je de bestanden terugzet.

Wil je het dan helemaal goed doen, dan wijzig je ook nog al je wachtwoorden op sites van je sociale netwerk, je hotmail etc. Maar dat zou ik alleen in het aller uiterste geval doen, als het spammen vanuit jouw naam daarna nog niet stopt.

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad, en ik wou het ook op de 'makkelijke' manier met een scanrondje proberen, maar hier gaat echt het spreekwoord op; Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

Succes!

Toegevoegd na 11 minuten:
Zie het vervolg in de reactie aan Bushokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ moeite
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx Bushokje. ___ Vervolg: Kun je niet meer in je normale gebruikersomgeving komen omdat windows dat tegenhoudt door vastlopers etc? Druk dan direct na het inschakelen van je laptop op de F8-toets en kies dan voor 'veilige modus met netwerkmogelijkheden' en maak dan een backup van je dierbare en belangrijke bestanden. Vervolgens de recovery cd erin, pc opnieuw opstarten en dan de pc opstarten vanaf de cd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal dit binnenkort gaan proberen! Morgen heb ik helaas geen tijd, ben pas 5 uit en dan leren voor tentame van vrijdag:(.
wel +1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje. Mijn advies is wel hiervoor toch even tijd uit te trekken, omdat hoe langer je je computer niet gebruikt dit virus hardnekkiger wordt. Ik spreek echt uit ervaring, ik heb vorige week de pc van mijn vriendin op deze manier laten crashen met het 'thinkpoint' virus. Precies hetzelfde gedoe....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus als ik mijn laptop lang niet gebruik word die alleen maar hardnekkiger?
Het spammen is trouwens al minder en ik kon mijn laptop ook dicht klappen en daarna weer gewoon opstarten!

Andere antwoorden (2)

geen porno meer kijken

Grapje ;-)

en daar komen de minnetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol +ssie...dus geen min van mij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk heel weinig! En dit is al helemaal geen antwoord op mijn vraag!
Dit is gewoon een beetje makkelijk punten binnen halen! Als je dit soort antwoorden wil plaatsen doe dat dan in de reacties!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook één keertje kijke doet je computer kwaad, hangt er gewoon af op welk site je kijkt :)
Heb je Windows XP? Zo ja, probeer dan ComboFix eens! (gratis te downloaden bij bleepingcomputers) Werkt ook wel op andere besturingssystemen (Vista oa) dacht ik maar er is géén 64-bits ondersteuning!