Omdat het dan vol zou zitten met porno advertenties ooooh wacht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom is bezine niet gratis?

alles kost geld, wat denk je dat een backbone kost? Iemand moet het betalen :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag klopt niet. Het internet is gratis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je dronken bent wel, maar voor ieder ander niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niets is gratis in het leven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, de dikte van de verf komt er immers bijop
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, ik gaf antwoord op een andere vraag die in de tussentijd verwijderd werd en toen stond het ineens hier bij.
Omdat er iemand betaald moet worden om alle pr0n er op te zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niks is gratis in het leven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het internet is WEL gratis. Moet je betalen voor te Googlen? Moet je betalen om hier een vraag te stellen?

De internet provider daarintegen moet wel betaald worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niks is gratis in het leven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet zelf is zo gratis als het maar kan, betaal je om deze site te bezoeken? Het enigste wat niet gratis is is de connectie die je maakt met je provider. Maar internet zelf is gratis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk is internet wel gratis, alleen de toegang tot internet niet. Daarvoor heb je bijv adsl, kabel of een telefoonlijn nodig.

Deze netwerken worden onderhouden door bijv. KPN, het onderhoud kost geld.

Daarnaast heb je internetproviders die je bijvoorbeeld voor je mail of je eigen website (hosting) kunt gebruiken.

Om dit te kunnen doen zijn er Servers nodig en is er schijfruimte nodig op die servers, en dat kost dus geld.

Verder leveren de providers allerlei diensten zoals het zoveel mogelijk voorkomen van SPAM en het veiligstellen van je gegevens. En ze helpen je als je vragen hebt.

Daarom lijkt internet dus niet gratis.

gr
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Het Internet" als zodanig bestaat niet, in die zin dat er niet èèn enkel netwerk is wat door èèn partij wordt beheerd.

Het Internet is opgebouwd uit een samenraapsel van allerlei netwerken en netwerkjes die eigendom zijn van verschillende personen, bedrijven, universiteiten, overheden e.d., en onderling allerlei verbindingen met elkaar hebben. (Dit wordt "peering" genoemd.)

Ieder persoon en bedrijf bepaalt zelf wie er wel en geen toegang krijgen tot hun deel van het Internet, en op welke voorwaarden. De meeste bedrijven die particulieren toegang geven tot hun netwerk (de zogenaamde Internet Service Providers of ISP's) zullen daar een bepaalde prijs voor rekenen.

Er zijn, als ik mij goed herinner, wel een aantal initiatieven geweest om gratis toegang te verstrekken. Echter, het onderhouden van een netwerk met alle bijbehorende apparatuur kost aardig wat geld. Dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, bijvoorbeeld uit reclame inkomsten. Maar niemand zit echt te wachten op (nog meer) reclame op Internet. :-)

Nog iets, veel particulieren beveiligen hun draadloze netwerk niet. Onder de oude wetgeving was het gebruik van een onbeveiligd draadloos netwerk van een ander niet strafbaar. De wetgeving is inmiddels aangepast, het zonder toestemming gebruiken van anderman's draadloze netwerk is nu een misdrijf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het internet is in princiepe gratis. bijna overal is draadloos internet, en als je dat opvangt, met een ontvanger, heb je gewoon gratis internet.
je kan ook een abnonnement afsluiten, en dan is het internet wat sneller, en hoef je ook niet zo te zeuren met de ontvanger.
kortom: internet is gratis, alleen met een abonnement moet je betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
internet is gratis, je verbinding niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet is gratis. Het toegnag krijgen tot internet kost geld, net als sommige internetdiensten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet is gratis, je kan op alle sites komen zonder te betalen. Er bestaan wel betaalsites, maar daarvoor koop je nog steeds een gebruikersnaam en wachtwoord, en niet de toegang. Hetgeen waar je voor moet betalen is de toegang tot het internet, omdat er nu eenmaal infrastructuur voor aangelegd moet worden en omdat die infrastructuur onderhouden moet worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er dan zoveel zooi op internet zou komen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het geld kost ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet altijd feest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag klopt niet, op google kun je intoetsen, internet explorer download. of bedoel je een modum waarmee je verbinding krijgt? tja, niks is gratis. een browser zoals ik net al zei zoals explorer (voor windows) of safari (voor apple) zijn gratis te downloaden.