Ik heb gemiddeld een downloadsnelheid van 20000.0 KByte/sec. Gemeten met Speedtest. Is dat snel ?

(Ik heb een all-in abonnement bij Ziggo)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als het idd 20.000 KByte/sec is, is dat een zeer leuke internetsnelheid. Zoals hierboven al gemeld is, is het wel slim om te kijken wat voor een abbo je hebt. Let er dan wel op of de snelheid in KB of Kb wordt opgegeven.

Internetproviders hebben namelijk de smerige truc om de snelheid in Kb (kilo bits) te geven in plaats van in kB (kilo bytes).
De meeste mensen rekenen met bytes (mega byte, giga byte, enz.) en dus gaan ze ervan uit dat Kb en KB allebei op kilobytes neerkomen.
Meestal komt die 'b' neer op bits, en het verschil tussen kilo byte en kilo bit is een factor acht.

Een byte is namelijk 8 bits. Als er dus een snelheid van bijv. 80 Mb/sec (mega bit) getoond wordt bij een reclame, is dat 'slechts' 10 MB (mega Byte).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

20000 Kb=20 Mb.
Downloaden met 20 Mb is een heel acceptabele snelheid.
De meesten zullen dat niet halen.
13 jaar geleden
Dat ligt aan je abbonement bij ziggo.

Bij plus is het acceptabel (max 22mbit), maar bij het extra veel te traag (120mbit).