Hoe krijg ik een (ziggo) internet aansluiting werkend op een nieuwe laptop?

Mijn broer heeft een alles in 1 pakket van Ziggo. Alles werkt naar tevredenheid.
Zijn laptop is echter echt aan vervanging toe, sommige toetsen doen het haast niet meer en het bakkie is erg traag geworden.

Ik heb hem mijn oude laptop (Acer Travelmate) cadeau gedaan, deze is een stukkie nieuwer dan zijn eigen laptop

Nu leek het me heel simpel: Kabeltje uit oude laptop halen en in nieuwe laptop stoppen. Helaas, dat werkte niet.
In de handleiding hadden ze het over het installeren van het modem. Prima, alle aanwijzingen opgevolgd.
Resultaat: Ik kon op internet, maar zo gauw ik de USB-verbinding tussen de laptop en de modem verbrak, was het met de internetverbinding ook over.

Helpdesk van Ziggo aan de lijn gehad. Verbinding maar verbroken op het moment dat ze me wilden uitleggen wat een modem was.
Hele probleem op papier gezet en via het contact-formulier op hun website ingediend en hier de volgende reactie op gekregen:

"Als u de utp kabel in de nieuwe laptop stopt en daarna het modem een 10 seconden van de stroom reset dan moet er in principe daarna internet mogelijk zijn. Mocht er nog geen internet zijn dan kunt u kijken of de netwerkaart op de laptop wel ingeschakeld is.
Verder is het niet nodig software te installeren. Internet wordt op de meeste systemen automatisch geconfigureerd".

Ja, dat heb ik allemaal al geprobeerd. Heeft iemand hier ervaring met het wisselen van een laptop en het werkend krijgen van de verbinding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd gezeik met Ziggo. Volgens mij zitten ze daar in het callcenter alleen maar om de telefoon aan te nemen en worden niet gehinderd door enige kennis. Onberschoft zijn ze daarbij ook nog eens vaak. Binnenkort ben ik er gelukkig vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onberschoft = onbeschoft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja hou op... Op het moment dat ze me wilden uitleggen wat een modem was besloot ik dat het tijd was om het gesprek te beëindigen. Had daarvoor al een aanvaring gehad over het soort modem: "U heeft een motorola". Nee, wij hebben geen motorola. "Wij leveren alleen maar motorola's, of heeft u een modem van een ander bedrijf" nee wij hebben een modem van jullie, maar het is geen motorola.
"Dat kan niet".
Dat kan wel, we hebben een Scientific Atlanta.
"Oh ja.. die hebben we ook wel eens uitgegeven".... Zucht... Ik blijf blij dat ik zelf bij xs4all zit. De weinige contacten die ik af en toe even nodig had verliepen plezierig, professioneel en mijn probleem werd opgelost, maar dit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal toch aan een router moeten als hij twee pc's er op wil laten draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in mike, maar als je goed gelezen had, dan had je gezien dat hij de OUDE laptop vervangt met een NIEUWE(re). Er is dus geen sprake van 2 laptops, maar van één. Er is er dan ook telkens maar 1 verbonden met de modem.

Het beste antwoord

Ik snap die usb verbinding even niet ???
steek gewoon die netwerk kabel (utp !) in je laptop
met usb heeft het nix te maken

ziggo werkt volgens mij niet met die usb poort ?
dus dat werkt niet dus ook niet installeren

Gewoon die utp kabel er in
laptop opstarten en surfen maar wellicht moet je wel even die usb toestaan weggooien
en je router even 30 sec uit en dan weer aan doen.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat stond in de officiele handleiding: Modem aan laptop koppelen om software te installeren. Helaas werkt het niet doro gewoon de utp-kabel er in te hangen, de laptop op te starten. De modem hebben we zeker een minuut van de stroom gehad en een router heeft hij (nog) niet (heb hem verteld dat dat niet slim is, een router is veiliger dan wanneer je direct aan de modem hangt).
capthavoc
13 jaar geleden
ik ken het type modem dat zigo gebruikt niet echt goed maar je modem even op de laptop aansluiten mag gewoon gerust hoor.
Je firewall in windows zelf vangt de zaak ook op
ik zou haast zegen het probleem ligt niet aan het modem staat de netwerk kaart wel aan in de laptop ?
desnoods verwijder je onder apparatenbeheer even de netwerkkaart daarna herstarten de kaart wordt opnieuw gevonden en probeer hem dan nog eens wellicht loop ie vast op oude instellingen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan nog wel eens een idee zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er al uit. Het probleem was dat de computer een ip-adres van 0.0.0.0 had... tja en dan kun je weinig.
Alles werkt nu.

Andere antwoorden (2)

Ik heb dus ook een alles in 1 pakket van Ziggo.
Op mijn modem heb ik een draadloze router aangesloten, en ik heb nu draadloos internet door het hele huis.
De router is gewoon simpel in te stellen, gewoon inloggen en netwerksleutel instellen, en internetten maar.
Dat is wat ik adviseer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet echt duidelijk wat de bedoeling is.
Als ik bij mij de netwerkkabel eruit trekt, is de verbinding ook weg.
En met wireless hoef je toch niet met een kabel aan de modem te hangen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling is internet te krijgen op de nieuwe laptop, maar raar genoeg werkt het niet als ik alleen de netwerkstekker erin stop.