Zou het niet makkelijk zijn dat als wanneer je iets koopt in een winkel en betaalt met de pin, de kassabon op internetbankieren te bekijken is?

Lijk me heel wat papier en moeite schelen...

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik bedoel eigenlijk dat wanneer je juist niet dat papieren bonnetje hebt, je alsnog een bewijs van je aankoop hebt of iets dergelijks. Of geen bonnetje mee hebt genomen, en achteraf toch wil nakijken hoeveel iets gekost heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goed idee, maar er is alleen maar een goeie vraag knop...

Antwoorden (5)

Tjaa zou een oplossing kunnen zijn, maar niet iedereen heeft internetbankieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig vragen ze of je een kassabon wilt hebben, zeg je nee, dan printen ze hem niet uit.
De albert Heijn werkt al op die manier.

Zelf lijkt het me onhandig, want, stel, je hebt twijfels over je aankoop, een bonus die je misloopt, dan kan je dat niet ter plaatse controleren, en zou je eerst naar huis moeten lopen, om het daar na te kijken.

Toegevoegd na 51 minuten:
na uitbreiding van jou vraag, staat het huidige betaalsysteem dat niet toe, er zou dan teveel informatie komen, op je betalingsoverzicht.
Wat wel meetelt is, je bent je aankoopbewijs kwijt, zoals jij vermeld, je bonnetje, dan is je bankafschrift een wettelijk bewijs wat geld als aankoop betaling, dus dat je kan aantonen, dat je op die datum wat hebt gekocht, en dan eventueel een beroep kunt doen op de garantie voorwaarden.

Dan moet je dus wel met pin betaald hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef dat niet een bon via internet bankieren laat mijn zo de bon maar krijgen
13 jaar geleden
Lijkt me nu niet bepaald de makkelijkste manier. Vooral niet, als je thuis tor de ontdekking komt, dat je je kilo rundvlees 2x hebt betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het in ieder geval een creatief idee maar nee, het lijkt me om verschillende redenen niet handig.

1. Je kunt maar ongeveer 16 maanden terugkijken op internetbankieren. Voor producten met een garantie van twee jaar of meer, kun je dan niet meer bij je bonnetje

2 de bankkosten zullen fors toenemen. De bank zal de benodigde opslagcapaciteit voor de bonnetjes en de communicatie met bedrijven om de bonnetjes in te lezen aan jouw rekening te koppelen, doorbelasten

3 de kosten van producten zullen toenemen omdat de huidige kassa's geen verbinding met een bank hebben. Alle kassa's moeten dus vervangen worden en dat gaat de consument betalen

4 Ik wil ter plekke kunnen controleren of de prijzen op de bon overeenkomen met wat ik in de winkel heb gezien, vaak zie je dat aanbiedingen voor de normale prijs op de bon staan. Als dat zo is, wil ik niet opnieuw naar de winkel moeten.

5 een bon is een bewijs dat je betaald hebt. Ga je een andere winkel in die dezelfde producten verkoopt, dan kun je laten zien dat wat je bij je hebt al betaald is.

Maar nogmaals, een creatief idee! En natuurlijk zijn de bezwaren die ik noem op te lossen. Als je ervoor kunt kiezen en dan ook de kosten wilt dragen, zou het een extra service kunnen zijn. Maar ik vermoed dat niemand voor zijn electronische kassabon wil betalen. En ik niet voor die van iemand anders.