Wat kan je doen nadat je je computer/laptop op je tv hebt aangesloten?

Kan je dan tv kijken op je computer of laptop? Of kan je dan internetten met je tv als monitor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ikzelf heb ook mijn tv aangesloten op mijn pc, daar ik er HDMI op heb zitten, vervolgens op de pc de boel opgesplitst, en kijk gewoon op mijn tv naar de films die mij worden aangeboden op het internet..;-)
Of als iemand anders film wil kijken, dan kan dat gerust, ik ga zelf verder met waar ik mee bezig heb.
Ik brand hierdoor dus geen dvd`s meer, maar heb de films op een externe schijf staan.
De gedachte dat als jij je tv hebt aangesloten, dat je dan automatisch tv kan kijken op je pc, dat werkt op die manier niet.
Daar moet je andere zaken voor installeren op je pc.
Als je een draadloze controller of toetsenbord hebt, kan je dus ook spelletjes spelen, op je televisie, die je hebt geïnstalleerd op je PC.
Afhankelijk dan van waar je pc staat.
Maar zoals de vorige persoon al zei, je kan het gewoon zien als een tweede monitor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vrij weinig, ik heb mijn PC aangesloten op mijn televisie scherm, het enige voordeel dat je hebt is een groter scherm.
Je (ik tenminste) kan met de afstandbediening simpel tussen PC en TV schakelen maar het is verder los van elkaar.
Bij sommige duurdere televisies heb je trouwens wel de optie om het scherm op te splitsen in 2 of meerdere delen waardoor bijv. de linker helft word opgevuld met het televisie signaal terwijl je op de rechter kan internetten op je PC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een TV signaal wordt niet via deze optie doorgegeven op je pc. Zie het als een eenzijdige verbinding. Alles op je pc gaat naar je TV, niet andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan naar het 'pc' of 'output' kanaal van je tv gaan, en dan is je tv opeens je computermonitor, meer kan je niet echt doen nee.