is er een maximum aan het aantal sites op internet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je je vraag met wat meer details kan uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoever kun je gaan tot het maximale aantal sites is bereikt, er zal toch wel een maximum aan zitten tot internet "vol" is?

Het beste antwoord

Een domeinnaam mag bestaan uit maximaal 63 cijfers en letters. Je hebt een beperkt aantal extensie (.dom, .nl, .org etc.) dus er is een eindig aantal domeinen. Toch komen er steeds weer extensies bij.

Verder kan je op één domein meerdere site's hosten; denk bijvoorbeeld aan Webs.comwaar je gratis een website kan maken en hosten wat er dan bijvoorbeeld uitziet als jounaam.webs.com, al die site's staan dus onder webs.com maar toch heb je weer heel veel extra mogelijkheden aan site's op deze manier.

Als je subdomeinen als site's ook meetelt dan zou je kunnen stellen dat er een oneindig aantal site's aangemaakt kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja er is een maximum en die zal er altijd blijven.

Iedere domeinnaam heeft een ip-adres nodig. Dit ip-adres bestaat uit een aantal cijfers en verteld het internet waar hij zijn informatie vandaan moet halen.

Aangezien steeds meer apparaten een internetverbinding nodig hebben en dus een ip-adres hebben hoe sneller het aantal beschikbare ip-adressen achteruit holt.

Stukje uit spitsnieuws (zie bron)
"In het huidige systeem zijn 'slechts' vier miljard mogelijkheden te verzinnen. De oplossing is dan ook om naar een nieuw systeem over te stappen, met langere ip-adressen. Ook het gebruik van letters in plaats van cijfers kan soelaas bieden, omdat er met letters (26) meer mogelijkheden zijn dan cijfers (10)."