Als je nu iets als Hyves zou namaken, zou dat nog een succes worden?

"Volgens analist Thijs Berkelder van Petercam heeft TMG zo’n veertig miljoen euro betaald voor Hyves. Zelf willen de partijen niets over het bedrag bekendmaken meldt c-idee."

http://zeernuttig.com/divers/telegraaf-media-groep-legt-40-miljoen-euro-op-tafel-voor-sociaal-netwerk-hyves

Stel dat je nu ook een eigen social network site zou beginnen, zou dat nog een succes kunnen worden naast Hyves (dat volgens mij zijn populariteit verliest) en Facebook en al die anderen?

Want je begint vanaf 0 leden en het zal toch misschien jaren duren voordat je van miljoenen leden kunt spreken. Maar ondertussen gaan die andere social network sites ook door.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik vrees inderdaad, dat als je op nederlands nivo zoiets wilt opzetten, je weinig kans hebt van slagen, aangezien inderdaad hyves reeds word overklast door facebook, netlog heeft daar ook veel last van.
Bedrijven gebruiken ook vaker en vaker facebook, omdat facebook internationaal bereikbaar is, en hyves echt iets nederlands is.
Grotere bereikbaarheid betekend meer bekendheid, meer reklame, etc...
Je ziet dat zelfs na zo`n persbericht over Diaspora, bijna bij niemand bekend is, dat er een alternatief gelanceerd is geworden.
Je leest zelf al, in het stuk over diasopra dat ze wel een ruim startkapitaal nodig hadden, om uberhaupt iets te kunnen opstarten.
Dan zou je dit dus moeten aanpakken met een enorm inlegkapitaal, een goede transparante basis, en wereldwijd hier animo voor vinden.
Dat is dan de reden, waarom ik denk dat jou idee geen kans van slagen heeft.
Dat andere sociale sites gewoon doorgaan, komt door reklame inkomsten, en zolang er reklame inkomsten ontvangen worden, is zo`n site rendabel.
Het blijven tenslotte wel commerciele bedrijven.

Persoonlijk denk ik zelf, dat juist de reden van de verkoop van hyves is, omdat dit platform aan populariteit verliest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het maken van een alternatief voor Hyves of Facebook ben je helaas wat te laat. Mijns inziens zijn de Social Networks die er nu zijn niet meer te evenaren. Hyves in Nederland en Facebook wereldwijd.
MSN Spaces heeft amper nog aandacht, evenals LinkedIn.

Maar toch, een alternatief komt eraan. En zij verwachten alles te evenaren..
http://www.nu.nl/internet/2320984/facebook-alternatief-diaspora-komt-eraan.html