Hoe zie ik of iemand mijn onbeveiligde draadloos internet gebruikt?

Af en toe is mijn internet opeens supertraag. Hoe kan ik zien of een van mijn buren mijn onbeveilgde (slecht ik weet het) draadloos internet gebruikt en als dat zo is kan ik er dan achter komen wie het is en optioneel naar welke sites ze bijvoorbeeld kijken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Antwoorden (12)

Beveilig die shit gewoon, als ie dan nog traag is, ligt het niet aan je buren ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel modems houden bij welke computers zich er mee verbinden. Vaak staan op de website van je provider wel handleidingen voor je modem. Of neem contact op met de helpdesk.
Beter zou eigenlijk zijn om je draadloze verbinding te beveiligen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet, zet er een wachtwoord op noob.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kunt inloggen op je router en dan naar het kopje dhcp list gaan.
voor elk apparaat wat draadloos is gebruik maakt van je router staat 1 ip adres.
Dus heb je alleen 1 computer en nie teen draadloze printer of een ps3 aangesloten zul je 1 ip adres hebben.
Staan er meerdere dan weet je dat iemand gebruik maakt van je draadloos netwerk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt kijken in je router, in de NAT-tabel. Hier kun je zien welke ip-adressen er uitgegeven zijn door je router. NAt-tabel kan in andere routers weer een andere naam hebben.

Beste oplossing is om je internet te beveiligen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan natuurlijk kijken op je router instellingen pagina, die over het algemeen via je browser te benaderen is. En daar kijken hoeveel computers er aangemeld zijn. Of ip adressen uitgedeeld worden. Traag of onderbrekingen op je onbeveiligd netwerk, kunnen hierdoor veroorzaakt worden. Het kan ook zo zijn dat er meerdere netwerken op de zelfde CH (channel) zitten en dat dit stoort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
neem een kijkje in je router,
Voer bij uitvoeren in, ipconfig en zoek naar je standaard gateway. Voer die ip in bij je browser. inloggen en ga naar Mac-Adressen tabel zo kan je zien of jij er alleen op zit of dat er meer mensen gebruik van maken. als jij als enige in huis die verbinding gebruikt moet er maar 1 mac adres staan van jou Netwerk kaart, ( die heeft namelijk een fysiek adres die nooit veranderd ) Dus als er meer in staan weet je hoe laat 't is ;)! beveilig 'm of ga over op Bedraad internet.
Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Via de instellingspagina* van de draadloze router/modem kan je via de "status" pagina achterkomen hoeveel IP adressen uitgegeven zijn. Als dat meer zijn dan dat je zelf aan verbindingen hebt, dan heb je een "bezoeker".

*te openen via internet, meestal http:\\192.168.1.1 (IP kan je via je pc achterhalen)

Als je weet dat iemand meesurft dan kan je wel achterhalen welke site hij/zij bezoekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op sommige routers heb je een log setting onder administration. als je deze aanzet kan je dhcp log inzien (welke clients connecten op je router)

wat je ook nog zou kunnen doen is alle clients(laptops, pc's etc) die gebruik maken van je router connecten. mac adressen filteren en opslaan. profiel op de clients opslaan/saven. en vervolgens de ssid broadcast uitzetten op de router ( dan is je netwerknaam niet zichtbaar meer)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Check met wireshark wat voor data er verstuurt word... Kan je meteen zien of er geen virus/spyware/malware geinstalleerd is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wijzig eens het gebruikte kanaal in het draadloze toeganspunt. Er zijn progs waarmee je kunt zien welke netwerken in de buurt zitten en welk kanaal die gebruiken. Kies een kanaal dat niet door een ander wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan cain abel gebruiken op het moment dat je vermoed dat er iemand anders op je open netwerk zit.

je kan zijn macadress en hostname achterhalen met deze tool.
en alle websites die bezocht worden kun jijzelf ook inzien. (soms ook wachtwoorden en gebruiksnamen etc.)

ik raad je aan om deze link te bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=P-zlKyASklc&feature=related

het voldoet wel aan hetgene wat jij wilt bereiken .
(zie bron voor download link)