Is het schadelijk voor de accu als ik mijn laptop constant heb aangesloten op het lichtnet?

of is het beter dat ik regelmatig de stekker uit het stopcontact trek, de accu leeg laat lopen en weer oplaadt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Kimath
13 jaar geleden
Als je je laptop constant aan netstroom houdt, kun je er ook voor kiezen om de accu er uit te halen, bij de meeste laptops kan dit.

Het beste antwoord

probeer de accu aan het werk te houden, dus regelmatig de steker eruit te halen. Beter nog, haal de accu eruit als je deze alleen maar aan de 230 hebt staan. Nieuwe accu blijft prijzig verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, het is schadelijk dat je accu het minder goed doet en minder lang meegaat zonder netstroom. Als je voor je accu wil zorgen, kun je beter je accu steeds helemaal leeg laten lopen voordat je hem oplaad, of gewoon altijd aan netstroom aansluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek ongeveer 1x per week de stekker eruit en werk zo lang op de accu dat ie helemaal leeg raakt. Daarna meteen weer opladen, dan gaat de accu niet zo snel achteruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is dat de accu regelmatig geactiveerd wordt dus stekker er uit,zodat hij weer wordt opgeladen.