Wat is een USB 3.0 PCI controller?

Wat kun je daarmee?

(Wordt volgens een advertentie meegeleverd bij aankoop van een bepaald type harde schijf)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

USB 3.0 is nieuw. ( en veeeel sneller ) maar bijna alle pc`s zit aleen nog de audere USB 2.0.

wat je er bij krijgt is een PCI insteek kaart die je in je pc moet planten om de voledige eigenschappen van USB 3.0 te verkrijgen.

2.0 kan ook maar het is traager
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

USB3.0 is DE nieuwe standaard voor randapparatuur en is veeeel sneller. Ter vergelijk: USB 1.1 heeft een dataoverdracht van ca. 12Mb/s, USB2.0 ca 400Mb/s en USB3.0 ca. 5Gb/s. Echter is de standaard nog geen standaard. Heb je USB3.0 (binnenkort) nodig, dan loont de extra aanschaf, anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
USB 3.0 is een nieuwe, veel snellere (zie de andere antwoorden), USB versie.

Uit het feit dat je een insteekkaart krijgt meegeleverd mag je afleiden dat de betreffende harde schijf over USB 3.0 beschikt. Daar kan die HD natuurlijk alleen gebruik van maken als je PC er ook over beschikt. Omdat dit voorlopig nog niet in alle computers zit ingebakken dan dus de insteekkaart.

Zonder de insteekkaart zou de HD op USB 2.0 werken en derhalve een veel lagere overdrachtssnelheid behalen ( 400Mb/s vs 5Gb/s).
rose