Is een mediaplayer (mediaspeler) per definitie een apparaat om computerbestanden (zoals AVI) af te spelen op je TV?

Ik zag een advertentie van een mediaplayer, met allerlei indrukwekkende afkortingen zoals HDMI, NAS, toslink, maar het woord TV is niet te vinden. Daarom twijfel ik opeens. Als dat zo is, zijn er dan ook mediaplayers zonder eigen opslagruimte? Waar je b.v. een USB stick insteekt, of er een externe harddisk op aansluit? Het lijkt me dat zo'n mediaspeler dan veel goedkoper kan zijn, en misschien ook veel kleiner.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om welke mediaplayer gaat het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei! Daar vraag je me wat. :-) Stond in een reclame mailtje van Mediamarkt, en weet het merk niet meer (mailtje weggegooid)
Ik was op zich niet geinteresseerd in dat ding, maar dit soort zaken interesseren mij wel. Daarom mijn vraag op GV.
Wat ik me nog kan herinneren is dat ie ruim 200 Euro kost, en had een 1,5 TB harde schijf (dat laatste weet ik niet helemaal zeker)

Het beste antwoord

Afgezien van software-mediaspelers om muziek en video's af te spelen op de computer, zoals Windows Media Player, zijn de apparaten die je in de advertenties ziet inderdaad mediaplayers om gedownloade bestanden op TV af te spelen.

Er zijn verschillende verkrijgbaar, met of zonder harddisk. Qua formaat zijn ze niet al te verschillend. Ligt eraan wat je handig vindt. Tijdens het tv kijken kan je er geen nieuwe bestanden opzetten, je moet het eerst los koppelen en dan weer vast maken aan de computer. Dan is er eentje waar je een losse harddisk bij inplugt handiger.

Let er bij het kopen vooral op wat voor soort media het afspeelt (.avi, .mkv, etc.), want anders koop je het misschien voor niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is precies wat ik wilde weten!
Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ja, een mediaplayer is een apparaat waar je multimedia bestanden op je TV kan afspelen. (dvd, avi, mp3, jpg, ...). (wel nog goed kijken naar de gesupporteerde formaten !!)

De media players heb je in 2 vormen.
Met HDD en zonder HDD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Middels de HDMI-aansluiting ga je naar je TV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
wat een flutantwoord. Ben beter van je gewend mmm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Paulus:
Een mediaspeler is geen beschermde naam - het kan in principe van alles zijn.
Door aan te geven dat ie op de TV kan worden aangesloten in dit geval, is 't in dit geval in elk geval wel eentje die op de TV kan worden aangesloten. Het zou trouwens nuttig zijn als we het type-nr. van de mediaspeler van de vraagsteller zouden krijgen.