Mijn PC loopt de laatste tijd wel eens vast. Vooral als er even niets op gedaan is. De CPU geeft dan 100% aan. Betekent dit teveel processen aan?

Eigenlijk hoort er nog een vraag bij. Als je gaat kijken welke processen er lopen zie ik tot mijn verbazing soms 2 x iexplore.exe (1xSYSTEEM en 1x op mijn naam) 2 x rundll32.exe, 2x ccSvdHhost.exe en 8 x svchost.exe. Is dat allemaal niet dubbel en staat daaroor de CPU op 100% en de PC vast? En als dat zo is waar en hoe op je kun je dat wijzigen en hoe. Welke gooi je weg en welke laat je staan?
Bij voorbaat dank. Het vastlopen is om moedeloos van te worden, Sijm de Haij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag me eigenlijk af of je wel eens een virusscanner hebt gebruikt.

Het beste antwoord

de bestanden die je noemt die komen inderdaad meerdere keren voor. Dit is al vanaf het begin zo.
Het is eerst raadzaam om je msconfig te openen (uitvoeren en dan msconfig intypen) nu kan je in het tabblad opstarten bepaalde opstart programma's uitschakelen. Hier kunnen ook wel eens simpele virus programmaatjes in staan. door deze uit te schakelen kan een computer ook al sneller lopen.

Zorg er ook altijd voor de er voldoende vrije ruimte is op je harde schijf.
Windows maakt koppel bestande aan. Als er te weinig ruimte is op je harde schijf zal hij je processor zwaarder belasten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

J register is vervuild koop een pakket zoals RegistryBooster en laat je register opruimen.
13 jaar geleden
Als jij twee processen iexplorer.ext hebt draaien terwijl je er maar één ziet, dan mag je je ongerust gaan maken. Reboot je PC. Zie je dan wéér een extra iexplorer.exe dan is het zeker en ben je gehackt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die processen die je noemt, daar is op zich niks mis mee, heel normaal.

Misschien is je pc achtergrondtaken aan het uitvoeren als je even niks doet. Indexeren, op virussen scannen, speuren naar buitenaards leven, etc.

Loopt je pc vast als je dan weer actief wordt op de pc, of loopt 'ie vast tijdens een periode van inactiviteit?