Hoe kan ik de inhoud van mijn laptop HD redden.

Mijn laptop is van de tafel gevallen, scherm aan diggelen en kast kapot. Ik wil de data op de HD (belangrijk) terug!
Hoe moet ik verder, bestaat er voor zo'n 2,5" een interface om als nog uit te lezen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4K

Het beste antwoord

Goedemorgen Paul,

Je gegevens zijn te redden, je moet we even je laptop open maken om je HD 2,5 er uit te halen.
Zie de onderstaande link waar je dan je harddisk 2,5 in kan plaatsen.
Start je andere PC op tot deze geheel is opgestart, sluit daarna je externe kast aan waar je HD 2,5 nu in zit aan.
Je huidige PC zal hem herkennen en het wordt een externe (extra schijf) Haal nu al je bestanden er vanaf en sleep je belangrijke documenten naar je andere PC.
De windows besturing kan je niets mee.
Als je alle documenten veilig hebt overgezet formatteer je de HD 2,5 en heb je een extra opslag schijf.

Ik heb er ook eentje na problemen verkregen en maak nu elke week een update en sleep al mijn belangrijke documenten naar de externe schijf.

Succes..
mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nick, wij worden vast nog eens grote vrienden. Ben vanochtend direct naar mijn computerzaak in Huizen gegaan en zo'n interface aangeschaft, HD uit laptop gehaald en..... alles is gered (hoef ik gelukkig niet af te wachten welke afspraken ik gemist heb) Grote klasse en bedankt voor de zeer snelle reactie.
Groet, Paul

Andere antwoorden (4)

Poha's antwoord is een goeie optie. Wanneer je de kast niet wilt openschroeven en de laptop nog wel opstart, zou je er een monitor en een toetsenbord aan kunnen hangen om de gegevens naar een andere lokatie over te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht het bovenstaand idee je niet lukken, (ondanks dat het het best antwoord is, maar het makkelijkste) kan je in de computerwinkel een 2.5harddisk case halen. Je klikt hier gewoon je harde schijf in en sluit het aan met USB. Wel even je hardeschijf uit je laptop halen.

De cases zijn er gewoon om externe harddrives te maken van oude harde schijven of externe HD's met kapotte cases. Hoef niet veel te kosten. Rond 20 E.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar eens naar de/een computerwinkel en vraag of zij nog iets kunnen redden voor je.
Ze zullen vast nog wel een interface of een laptop hebben waar ze even die hdd in kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stond de laptop aan toen hij van de tafel viel?
Zo ja, dan opletten als je hem weer opstart, hoor je een raar geluid van de harddisk komen, dan meteen uitzetten, de harddisk kan kapot zijn gegaan, de data is waarschijnlijk nog steeds te redden, maar dat kan je niet meer zelf en als de harddisk aan blijft staan gaat alles verloren. (gelukkig is de kans hierop klein)

Bovenstaande antwoorden zijn verder goed.

Je hebt ook verloop kabels/stekkers om een (2.5") harddisk aan te sluiten op een pc. dit kan via usb. (zie link)
Er zijn ook verloopstekkers naar van 2.5" naar 3.5". Je kan hem dan (tijdelijk) inbouwen, in je pc. Deze stekkers koster minder dan 10,- (via conrad of marktplaats)