Mijn computer start op en sluit af , wanneer hij zelf wil

Mijn computer start maar zo opnieuw op en sluit maar zo af wanneer dat die zelf wil . Op de gekste momenten springt hij aan , terwijl hij keurig was afgesloten , en dus niet in e.o.a. standby-stand stond. Weet iemand hoe dit kan??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, computers met zelfbewustzijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja das erg :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja behoorlijk ja ...zal de huisgeest eens vragen of die misschien wil internetten ;)
Nee is maar gein , maar raar is het wel !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel afsluiten dat internet, straks gaat die computer contact proberen te zoeken met soortgenoten.

Het beste antwoord

vuil is de schakelaar waardoor slecht contact ontslaat en eventueel gaat vonken? kan gevaarlijk zijn, slechte voeding met vuil/stof .

het hele systeem eens goed stofvrij maken, de kast openmaken (stroom eraf) en het stof voorzichtig eruit blazen (liefst buiten) , daarna nog eens proberen.

anders komt er toch een specialist aan te pas denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk het probleem geweest.
Mannetje-lief is halve middag aan prutsen geweest en nu doet hij het weer !
Schoongeblazen en contactspray doen volgens hem wonderen!
Maar tot nu toe draait hij weer , gelukkig .

Andere antwoorden (1)

Word hij ook warm/heet?
Als je de kast openmaakt controleer ook gelijk of de koelfan nog werkt(kan ook vuil inzitten)
De meeste pc's hebben een beveiliging waardoor hij uitschakelt als de temperatuur te hoog word,dit om verdere schade te voorkomen!