Wat voor videokaart moet ik aanschaffen?

Ik ben het zat dat hartstikke weinig spellen op mijn pc doen en wil graag een nieuwe video kaart kopen en de meeste (nieuwe) spellen gewoon aan kan. Welke moet ik hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit hangt van een aantal factoren af:

Ik heb je lijst gezien: Je draait op dit moment directX 9, heb je nog windows XP ?

Je hebt tevens 1 Gb intern geheugen, daar zou ik ook eens een 1 a 2 Gb meer van maken (geheugen is vrij goedkoop gelukkig :) ).

Om een lang verhaal kort te maken, tevens je budget is een zeer belangrijke bron om te bepalen wat voor Videokaart je aan moet schaffen.

Voor directX 10 (nieuwste spellen) zou je ook Windows 7 of Vista nodig hebben (officieel).

Als je een goede midrange videokaart wilt hebben welke toch in het wat hogere sigment valt en nog betaalbaar. Dan heb je het over een GTX 460 videokaart, ik persoonlijk zou ik een Evga Superclocked GTX 460 aanbevelen, rond de 230 - 250 euro voor een 1Gb videokaart (link 1).

Je kan eventueel dezelfde halen voor 190 euro, maar dan met 768Mb, daarvan ook een link (2)

Dat was de positieve kant,

Ik vermoed dat jij niet zo heel veel videokaarten in het systeem kunt plaatsen, volgens mij lees ik dat de PC alleen PCI videokaarten aan kan, dan zouden mijn aanbevelingen niet in je PC kunnen en tegenwoordig feitelijk geen enkele kaart meer welke de nieuwste spellen moet gaan draaien. PCI-e is de huidige standaard poort voor videokaarten.

Wellicht is het wijs om te sparen voor een nieuw systeem.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie net dat ze wel PCI-E hebben, sorry voor de verwarring! Dit stond bij uitbreidingssloten: PCI Express x1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de site in mijn bronvermelding staat een longlist met videokaarten, gesorteerd op kracht. De bovenste "Class 1" zijn de krachtigste en dus zeer geschikt voor spellen op de pc. En de onderste zijn de zwakste "Class 6". Vanaf class 3 en hoger kun je een beetje fatsoenlijk spellen spelen. Class 3 dan niet op maximale prestaties natuurlijk. Maar je gaf aan dat je budget niet al te groot is, dus ga heen en vind wat u zoekt.