Wat zouden jullie doen: een snelle processor of een goede videokaart?

Ik zit op dit moment met een laptop die het niet meer doet en ben op zoek naar een nieuwe. Ik heb 2 mogelijke kandidaten gevonden. De ene heeft een core 2 duo T6600 processor en een NVIDIA GTS160M. (650 euro)
De ander heeft een i7 processor met een ATI Mobility Radeon HD 5730. (999 euro)

Volgens notebookcheck is de videokaart GTS160M beter dan de 5730. Echter, de i7 is dan weer beter dan de core 2 duo (lijkt me). Wat is wijsheid?

Ik gebruik mijn laptop vooral om te gamen.

GTS160M: http://www.laptopshop.nl/product/107864/msi-gt628-0w3nl.html#specificaties

ATI: http://www.laptopshop.nl/product/109730/category-45702-laptops/asus-x77jq-ty003v.html#specificaties

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Het probleem is dat die twee elkaar als het ware in evenwicht houden. Je kan wel een hele snelle videokaart hebben, maar dan kan je niet gamen door een processor die het niet bij kan benen, en andersom.

Persoonlijk zou ik dan voor de wat langzame re processor gaan dan. Maar aan de andere kant, ik heb een ATI Radeon HD 5870, en ik kan letterlijk alle games nog op z'n hoogst draaien. Hiervoor had ik een PC met een 512mb videokaart en een oude AMD processor en zelf die draaide de meeste games nog op z'n hoogst. Dus ik weet niet wat jij het belangrijkst vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met name voor een gamer, lijkt mij een snelle video-kaart aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je voor het gamen in hoge prestaties gaat en niet voor multitasken/'gewone, dagelijkse' dingen gaat, zou ik de gene met hoge processor doen, je zult er even bij moeten kijken welke i7 het precies is[bron], anders [hoge graphic] zou ik de nvidia kaart nemen.

mijn advies: ik zou een laptop met een zeer hoge kloksnelheid nemen en een hoge RAM, voor toekomstige games, die gaan nog wel wat nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De I7 processor is erg snel vergeleken met de 6600 al is deze ook zeer goed bruikbaar. Speel je geen spellen op de laptop: is de I7 al snel overkill. Gebruik je je laptop om ook echt op pad te gaan, ga je voor de 6600. Deze processor vreet een stuk minder stroom en houdt het dus langer uit op een acculading.
13 jaar geleden
Normaliter zou ik als Gamer gelijk voor de betere videokaart gaan ,echter is in deze het verschil in video kaart lang niet zo groot als het verschil in Processor!

De i7 is dusdanig veel sneller dat dit het kleine verschil in videokaart wel degelijk oplost.

Ik zou dus wel degelijk voor de i7 gaan, als je dan ook nog kijkt dat het scherm van de i7 2 inch groter is! En dat grotere 17" scherm is natuurlijk ook wel veel lekkerder gamen dan een 15" scherm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 17" scherm is idd wel een stuk prettiger, ook als je niet gamet. Beter voor je ogen.