Hoeveel RAM geheugen is nodig voor een werk PC?

Ik moet een gewone werk pc Samen stellen, maar ik wil weten hoeveel RAM deze nodig heeft.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een werk PC welke met de huidige applicaties dient te werken (Office 2007) en gebruik maakt van Windows 7 heeft minimaal 1Gb nodig.

Zeer wenselijk is 2 Gb voor het makkelijker hanteren van bijvoorbeeld grotere documenten in word en plaatjes.

Als er met de werk PC met applicaties zoals Adobe photoshop wordt gewerkt, dan wordt de aanrader al snel 4Gb.

Gezien de huidige geheugen prijzen zou ik kiezen voor 4Gb. Dit werkt vooral met Windows 7 het prettigste en geeft de beste mogelijkheden om meerdere applicaties open te kunnen hebben zonder tijdsverlies bij het wisselen hier tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tegenwoordig is 2 Gb wel het minimum.

Toegevoegd na 22 minuten:
Microsoft adviseert voor Windows 7:

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

Ga er maar van uit dat het met het dubbele wat beter draait...
rose
13 jaar geleden
Dat ligt er ook aan welk werk je hebt. Moet je op je werk alleen e-mails en word en andere lichte programma's openen zou zelfs 1 GB nog voldoende kunnen zijn. Moet je echter voor je werk ook video's kunnen bekijken dan is meer dan 2 GB aanbevolen. Verder is het ook van belang of de pc's draaien op de servers van het bedrijf. Dat zorgt er namelijk voor de programma's sneller opstarten en functioneren. Draaien de computer zelfstandig dan is 2 GB of meer aanbevolen. Let wel op dat een goede processor en harde schijf ook belangrijk zijn bij de snelheid van een computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 gb is sowieso aan te raden, afhankelijk van wat je wil doen. Als het alleen maar voor Office-dingen gebruikt wordt, zou 2 gb ruim voldoende zijn en als het ook nog iets moet kunnen met foto's en video's en dergelijke is 4 gb aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor spreadsheets is 2 gb ook een minimum vereiste.
Hangt voornamelijk af van het operating systeem dat je gaat gebruiken. Windows heeft doorgaans een veelvoud nodig dan unix-varianten. Hoe hoger de versie hoe meer er 'geregeld' wordt door het OS dus hoe meer geheugen je nodig hebt. Ook maakt het uit of je 64-bits-versie draait of een 32-bits versie.
De laptops die tegenwoordig uitgeleverd worden draaien onder Windows 7 en hebben 4 Gb aan boord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows XP: 2Gb; Windows7: Minimaal 3, 64bits: 4 aan te bevelen.