Hoe kun je (in Windows XP) het beeld splitten als je gebruik maakt van 2 monitoren? Ik heb nu op beide schermen gewoon hetzelfde beeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Antwoorden (6)

Stappenplan:

> Muis op bureaublad, gevolgd door rechtermuisknop > Eigenschappen > Tabblad "Instellingen" > Klik op het vierkantje met de "1" erin > Druk onderaan op het vinkje "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken" > Druk op "Toepassen"

Nu zie je je taakbalk maar op 1 v/d schermen en kan je vensters naar het andere verslepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Windows kan je het doen zoals bovenstaand antwoord aangeeft. Mocht je echter meer opties willen dan raad ik UltraMon aan. Je moet ervoor betalen, maar het is het geld meer dan waard. Kijk bij de bronvermelding op de site van Ultramon, bij 'features' staat wat het allemaal kan.

De beste optie van Ultramon vind ik de 'smart taskbar'. Dit is een taakbalk op je 2e scherm met daarin de programma's die op dat scherm open staan. Werkt super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook hier zomaar een min van de een of andere stumperd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onnodig om te betalen terwijl er genoeg opties zijn voor waar geen geld voor gevraagd wordt.
Ik heb XP Prof. UK version en twee gekantelde monitoren (dat laatste doet er niet toe). Maar bij mijn XP moet je op 2 klikken en dan het tweede boxje aankruisen: Extend mij Windows desktop onto this monitor
Voor monitor 1 hoef je niets te veranderen, die wordt automatisch goed gezet.

Toegevoegd na 37 seconden:
Pas dan kun je slepen van 1 naar twee.
A
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit weer een persoonlijke vete min?
In verband met professionele videobewerking, werk ik al jaren met 3 monitoren en ook ik kan je "UltraMon" aanraden. Kleine investering, heb je jarenlang plezier van. Je kan alles naar eigen wens instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ook afhankelijk van welke videokaart je hebt. Soms kan je van XP zelf deze instellingen wijzigen. Maar veelal, zeker met de wat ingewikkeldere kaarten, moet je een PC suite downloaden van de fabrikant.

Deze verzorgt buiten de standaard instellingen een heel scala aan opties waar XP zelf niet de drivers van heeft. Zoals dualscreenen.

Bijvoorbeeld: ATI Control Center. (zo heeft ieder merk een naampje voor het beesje) Vaak installeerd deze control center een interface bij de geavanceerde instellingen bij het beeld-instellingen tab/window. Het eerste antwoord legt dit al uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor ATI control center bedoel ik dan voor ATI gefabriceerde videokaarten, het is geen universeel stukje software.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je koopt een mac