In de voeding (dat ding halverwege het snoer) van mijn laptop zit een USB aansluiting.

Wat is de functie hiervan? Ik heb al geprobeerd om er een USB-stick in te doen, maar deze wordt dan niet herkend, ook andere USB-sticks worden niet herkend. Ik heb ook geen andere snoertjes erbij gekregen, dus het kan niet een extra stroomvoorziening o.i.d. zijn.

Ik heb inmiddels geprobeerd om mijn iPod erin op te laden, maar ook dat lukt niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Toch vermoed ik dat je het moet zoeken in het opladen van portable apparaten.
Lijkt me reuze handig, hoef je je laptop niet voor aan te zetten. Welk merk is het, dan kunnen we het opzoeken.
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is het een multifunctionele voeding, je kunt m dus ook als voeding voor andere apparaten met een usb aansluiting gebruiken. (er zijn nogal wat snoertjes op de markt met bijv een usbpoort en een poort voor je mobiele telefoon, zo kun je dus mbv je voeding van je laptop je telefoon opladen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juist... veel apparaten zijn tegenwoordig voorzien van een mini-USB aansluiting. De andere kant van zo'n mini-USB kabel kan in een computer of aan daartoe geschikte oplader (zoals jij er een hebt).

Ik ben nog nooit een oplader tegengekomen die als USB-host kon dienen. Je zult dan ook geen USB-apparaten met een oplader kunnen uitlezen...

In het plaatje zie je rechts een mini-USB connector, links een gewone USB connector.

Toegevoegd op 01-05-2009 16:33:41
N.B. - Je kunt niet alle apparaten met zo'n mini-USB connector opladen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is voor het opladen, maar niet alle USB apparaten kunnen worden aangesloten doordat het waarschijnlijk een te kleine adapter is voor een zwaar apparaat.