Heb ik met een HDMI kabel beter beeld op mijn computerscherm?

Mijn scherm resolutie is 1900 x 1080. dat is dus al Full HD.
hij zit nu met een gewone kabel aan mijn computer, (zo'n blauwe). Heb ik nóg beter beeld als ik het via de HDMI kabel doe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Nee, dat geeft geen beter beeld. De VGA kabel geeft de 1900x1080 pixels gewoon door.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik zeg het verkeerd. De VGA kabel geeft de resolutie van 1900 X 1080 gewoon door, maar is wel bedoeld voor analoge signalen.

Een DVI kabel (wit) of HDMI kabel geeft volgens de fabrikanten wel een rustiger en iets scherper beeld.

Toegevoegd na 7 minuten:
DVI en HDMI zijn wel gelijkwaardig qua beeld (allebei digitaal), HDMI kan ook geluid doorgeven via dezelfde kabel.