Mijn draadloze kaart presteert heel slecht, hoe kan ik dit verhelpen?

Mijn draadloze kaart in mijn laptop (RT73 USB Wireless LAN card) geeft als ik buiten (7 - 8 meter van de router af) ben maar een van de 5 streepjes aan. En daardoor word mijn internet ook heel traag. En ik heb regelmatig dat de verbinding helemaal niet te maken is. En dat terwijl mijn ouders buiten kunnen zitten met 4-5 streepjes. En heel snel internet. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Heb je de nieuwste drivers voor je kaart geinstalleerd ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. installeer de nieuwe driver van uw LAN card zie onderstaande links
2. probeer eens de LAN card af te stoffen (gebeurt zelden, maar geef het je toch mee)
3. Het kan zijn dat u geen deftig draadloze kaart hebt en dat u beter een nieuwe laptop koopt of netwerkkaart, draadloze stuff kan niet goed doorheen betonnen muren. De nieuwere N versies wel zoals die van uw ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het kan ook een probleem zijn met de router en niet zozeer met de wifi card.

Ik zou mijn router eens controleren als ik jou was. Heb je die onlangs gaan verplaatsen? (gesloten kast bvb) of is ie afgedekt?