Hoe kan het dat mijn laptop niet meer oplaad?

Mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo li 1818) laad nog maar op tot 8 procent en dan kapt die er mee. Maar gisteren ging die in een keer naar 100 procent laden, en toen heb ik hem van de stroom gehaald, maar nu laad hij weer maar tot 8 procent. Hoe kan dit?

Hier even een screendump van wat hij zegt in Windows 7.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (6)

Ehm, dat word een nieuwe accu voor jou, de accu is dan gewoon kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe accu, tenzij dat je laptop vroeger een xp draaide, kan de oorzaak zijn. Als je de xp er weer opzet zal je accu weer normaal functioneren. Anders zie vraag van hierboven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens als je aan het opladen bent de stekker eruit te halen .. even wachten .. en dan weer terug doen.. misschien herkent windows dan opnieuw dat je probeert te laden en gaat die ( hopelijk ) door..

Zo niet ... dan vrees ik ook dat je batterij kaduk is :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.-Laptop van de externe voeding afhalen.
2.-Accu geheel leeg draaien, tot LT zich zelf in de slaapstand zet.
3.- Externe lader (voeding) aansluiten (zonder de LT op te starten).
4.- ca. 3 uur laten staan.
Indien de accu hierna nog niet hoger dan 70% geladen is,
helaas pindakaas, accu vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een veel voorkomend probleem bij accu's, na ongeveer 1000x laden zijn ze helaas op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit soms een optie in bios op je accu te recaliberen maar ik vraag me af of dat nog zal helpen.
vrees dat je een nieuw accu nodig hebt.
dure krengen
capthavoc