Kun je een modem van de kpn (speedtouch 510 4.2 1p) met switch geschikt maken om met meerdere pc's te internetten?

De modem heeft maar 1 ethernetpoort en ik wil er 2 pc's op aansluiten om tegelijk te internetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De Speedtouch 510 is een volwaardige router met NAT router, firewall en UPnP. Het enige dat je even moet gaan kopen is een switch. (dat is dan je verdeeldoosje) Kost je 2 tientjes. En dan kun je zomaar met 4 - 6 computers werken, afhankelijk van welke switch je koopt.
escape
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Het juiste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Het KAN wel, maar dan moet je dat via een host computer doen. Een van de twee PC's moet als hoofd toegang naar het inrternet dienen. De ander maakt dan gebruik van de host om op internet te komen (Moeten dan beiden aan staan).

Beter kan je een eenvoudige router aanschaffen, zodat je ze direct aan de modem kan hangen via de router.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je op google products zoekt, vind je altijd wel iets (froogle.com)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zoals je in je vraag zegt: je hebt een switch nodig. In de router zal je niet veel meer hoeven te configureren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook kijken voor een utp/lan switch, dat zou ook perfect moeten werken, zelf ook in gebruik bij mij is het zo komt 1 kabel uit de modem (ook van kpn) die loopt naar boven, in mijn kamer heb ik een switch liggen daar gaat hij in, en vervolgens kan ik er nog 4 op aansluiten (momenteel van de 4 die je er weer uit kan halen/op aan kan sluiten gaat er 1 naar me pc, 1 naar de server(hobby webserver) en 1 naar de xbox, ik verlies geen snelheid oid werkt perfect. (ik maak gebruik van de sitecom LN-118 switch)