Waarom plaatsen fabrikanten op moderne toetsenborden nog steeds 'uitgestorven' toetsen?

Ik doel hiermee op bijvoorbeeld de 'pause/break' toets e.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Die toetsen zijn niet uitgestorven.
Ik gebruik de pause/break toets nog steeds, bijv. om teksten te kunnen lezen bij het booten van een PC.
Ook de Scroll Lock en Print Screen kunnen nuttig zijn.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat een kleine groep van de gebruikers deze toetsen toch ergens voor nodig heeft. De tilde wordt ook maar gebruikt door een kleine groep mensen. En wie gebruikt alle 12 F'jes? En waarom staat er nog een keer enter bij de numlock? Mij was het eigenlijk nooit zo opgevallen, maar het zal daar wel mee te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een keybord waar je zelf je toetsen in kunt stellen. Zie link

http://images.google.be/images?hl=nl&q=art%20lebedev%20keyboard&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Grappig genoeg staan de toetsen waar jij het overhad er nog steeds vast op maar dat is een kwestie van tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toetsen zijn niet uitgestorven:
De print scrn toets gebruik je om eenvoudig print screens te maken
De numlock is handig om het numerieke gedeelte aan of uit te zetten.
De insert wordt gebruikt voor het plakken: SHIFT+INSERT
De page down en up is handig om snel door een document of site te scrollen.
En home en end is handig om snel naar het begin of eind van de regel te springen. Als je SHIFT+HOME of END geeft wordt de hele regel geselecteerd vanaf de cursor.
De Pause wordt vooral in het DOS prompt gebruikt: Start > Run > cmd > OK
De break wordt in Microsoft Dynamics NAV 2009 en eerdere versies gebruikt om een proces te stoppen. CTRL+BREAK.

Volgens mij zijn dit genoeg redenen dat het niet weg kan. En dus ook niet uitgestorven is.