Waarom noemen we de disk in een computer een "harde schijf"?

Ook in het Engels: hard disk. Je kunt echt geen zachte kopen. Ja heel vroeger, had je flexibele diskettes, maar de kans dat ze je die aansmeren in de winkel als je om een disk vraagt is nihil....

AWM
15 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt jezelf "het beste antwoord" geven.
Wel handig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
LOL!

Andere antwoorden (2)

De floppie inderdaad, maar dat is toch de reden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het begin had je twee soorten disks: een harddisk en en floppy disk. Later kreeg je nog floppy disks in een harde behuizing (3.5") als een soort tussenvorm.

Tegenwoordig doen we alles per internet en USB-stick, maar dat bestond vroeger nog niet. Er waren twee soorten discs, een harde en een zachte disc.