Is een intel core i7 absoluut noodzakelijk als je een nieuwe pc koopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets is absoluut noodzakelijk. Wat wil je er mee doen?

Antwoorden (2)

Welnee, heleboel mensen hebben het geld niet voor deze krachtpatser met acht cores. Een tikkeltje minder kan ook heel goed.
escape
13 jaar geleden
Nee, deze is erg duur een voor thuisgebruik een beetje over the top, tenzij je dagelijks hele zware applicaties draait die de specificaties van een i7 nodig hebben.

Mijn keuze zou wel op een processor uit de nieuwe Intel reeks vallen, bijvoorbeeld een i5. Binnen de 3 (i3,i5,i7) modellen heb je overigens ook weer verschillen. Op onderstaande site staat een handige vergelijkingstabel en kun je goed gebruiken voor je 'huiswerk' voordat je naar een winkel gaat.

Besteedt het geld wat je overhoudt door een i5 of i3 te kopen beter aan de overige hard- of software.
paulus811