Hoe heet mag een externe harde schijf worden, want met dit warme weer is hij heel heet als ik er aan kom. Best uitschakelen met dit warme weer?

Toegevoegd na 15 minuten:
Het gaat om een externe harde schijf die gekoppeld is aan een PC (dus niet aan een laptop) en de pc en externe harde schijf staan in een kamer

maar zelfs met dit warme weer geraakt de hitte niet weg, en vandaar waarschijnlijk dat alles opwarmt LOL....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

Het is gunstig als de behuizing heet aanvoelt, want dan geeft de schijf goed zijn warmte af daaraan.
Een te hoge temperatuur kan de levensduur van een schijf negatief beïnvloeden, maar ik zou me er niets van aantrekken.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negeer het en je batterij staat in de fik!
Als je benen beginnen te jeuken of pijn te doen door de warmte gaat het de verkeerde kant op!
Hopen dat je garantie hebt of een HP met een slechte batterij. Dan kun je nog in aanmerking komen voor een nieuwe!
escape
13 jaar geleden
Er zit geen batterij in een externe schijf.

Andere antwoorden (1)

Het beste is het uit te schakelen of binnenhouden.
Bij mij wordt de laptop 90 graden en dan valt hij uit voordat hij het kookpunt berijkt. Ik neem aan dat dit ook voor externe harde schijven geldt.

Wordt de laptop ook heet?
Download Speedfan dat programma kan de laptop een beetje af laten koelen en laat zien hoe warm alles is.

Toegevoegd na 41 seconden:
bereikt* 8-)

Toegevoegd na 1 uur:
Het maakt niet uit of het aan een laptop of PC gekoppeld is. Ook een PC raakt oververhit en dat kan ook de harde schijf beinvloeden.