De Epson 2500 series printer drukt alleen nog maar in kleur af, hoe los ik dit op?

De zwarte ink is bijgevuld, inhoud gecontroleerd. Als ik tekst wil afdrukken, staat er niets. Als ik dezelfde tekst in kleur op stel, wordt die wel afgedrukt. Heb allerlei test gedaan, e.e.a. wordt niet afgedrukt, blanco pagina. Weet iemand een oplossing?

3 maanden geleden
in: Hardware
Inekez1
3 maanden geleden
Branden of knipperen er ergens lampjes of tekentjes op de printer? Of krijg je een foutmelding op de computer? Mogelijk is de printerkop van de zwarte inkt verstopt en moet die gereinigd worden? Gebruik je originele Epson inkt?
Vortexxx
3 maanden geleden
Normaal komt met een cartridge een nieuwe printerkop mee, maar aangezien jij bijvullen zegt is de printerkop een onderdeel van de printer, vaak hebben deze printers ook een reinigingsprogramma die je via het menu oproept, doe een aantal keren die reinigingsoptie, en probeer dan iets te printen. Anders zelf met een wattenstaafje en wat IPA de kop(voor zwarte inkt) van de printer reinigen.
Vortexxx
3 maanden geleden
Hier nog een link naar de uitleg hoe de printerkoppen te reinigen:
https://support.epson-europe.com/onlineguides/nl/spr800/ref_g/check_3.htm#:~:text=Open%20het%20dialoogvenster%20EPSON%20Printer%20Utility.,-De%20printersoftware%20voor&text=OS%20X%20openen-,Selecteer%20de%20printer%20en%20klik%20op%20OK%20in%20het%20venster,de%20instructies%20op%20het%20scherm.
FEGAS
3 maanden geleden
Dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag. Ik gebruik Epson-inkt. Heb geen nieuwe printerknop bij cartridge ontvangen.

Geef als eerste antwoord