Ik kan niet in BIOS komen op mijn nieuwe pc - wat moet ik doen?

het gaat om deze pc:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-erazer-recon-p20-md35348-1733383.html

MEDION Erazer Recon P20 MD35348 - Intel Core i5 - 8 GB - 512 GB - GeForce RTX 3060

Heb ik pas nieuw gekocht, de gpu is een losse kaart overigens die bij aanschaf er al inzat.
Ik kan niet in de BIOS komen, wat ik ook doe. ik heb zelfs op de website van medion zelf om raad gevraagd maar niks helpt.
met shift opstarten of afsluiten werkt niet. del, f8, f10, enter bij opstarten indrukken of ingedrukt houden werkt niet.
ik kan ook niet in windows (11) RE komen,
instellingen,update,systeemherstel,geavanceerde opstartopties [nu opnieuw opstarten]
dit werkt ook niet - bij alles start het systeem op met een cursor op het scherm, dan volgt het medion logo, en dan de gewone windows login.
dit alles duurt ook maar 5 - 8 sec omdat het system vrij snel is met een ssd.
waarom wil ik in de bios komen ? als er iets met het ding is moet ik de
waarden misschien opnieuw invoeren, bv na het vervangen van de cmos
batterij, nieuw geheugen etc.
ik krijg de indruk dat ze niet willen dat mensen in de bios terecht komen,
ook staat iets in de handleiding hierover: compleet geen instructie om in de
bios te komen maar in plaats hiervan staat er iets dat mensen bevoegd moeten zijn hiertoe en ook zeer ervaren deskundig moeten zijn hiertoe.
ik heb ook geprobeerd te kijken of de pc dan de bios, of ook maar iets opstart of laat zien op de igpu, door middel van een hdmi switch maar dat was het ook niet.

Picture for question
5 maanden geleden
in: Hardware
redhouse
5 maanden geleden
Kijk eens welk moederbord er in zoek dan verder.
F2 misschien? Wel steeds repeterend indrukken.
TurfGraver
5 maanden geleden
Hier info (en advies):
https://community.medion.com/t5/ERAZER-Gaming/How-to-enter-bios-menu-HELP-PLEASE/td-p/100714
SingingCoyote13
5 maanden geleden
helaas het werkt allemaal niet.
ronron1212
5 maanden geleden
Heeft hij het wel gedaan dan?
Cryofiel
5 maanden geleden
De gebruikelijke toetsen zijn F2, DEL, INS en ESC. Die kun je allemaal eens proberen. En dan zowel proberen heel snel achtereen die toets in te drukken, als de toets ingedrukt houden.

Werkt dat niet, dan kun je de BIOS-batterij verwijderen, de PC uitzetten, en na een paar uur terug aanzetten. Best kans dat hij dan ziet dat er iets mis is in het BIOS (instellingen zijn weg), en dat hij dan wel automatisch in het BIOS-scherm komt.

Als laatste optie kun je je opstartschijf (SSD of HD) loskoppelen. Dan kan de PC niet opstarten. Wellicht komt hij dan alsnog in het BIOS terecht om je een ander boot-device te laten kiezen.
SingingCoyote13
5 maanden geleden
@ronron1212 : ik heb de pc pas een week, maar ik moet even de waarden in het bios overschrijven voor het geval dat er iets gebeurd, na bv nieuwe hardware toevoegen of vervangen van de cmos batterij.
SingingCoyote13
5 maanden geleden
@cryofiel : werken allemaal niet, niks werkt ik kan zelfs niet eens in windows re komen, na instellingen-geavanceerde opties opstarten etc het werkt allemaal niet. het ding start gewoon en blijft gewoon opstarten met een zwart scherm met cursor-na 3 sec het medion logo-5 sec verder windows login. dit heb ik nog nooit meegemaakt of van gehoord
SingingCoyote13
5 maanden geleden
op de website van medion heb ik dit ook al gevraagd maar daar werd de superuser een beetje kwaad geloof ik en die wilde er niet aan.
ik vermoed dat ze niet willen of mediamarkt niet wil dat mensen iets verkeerd verknoeien in de bios ofzo, misschien hebben ze vaak problemen hiermee ? weet niet
SingingCoyote13
5 maanden geleden
voor het geval iemand dit nog volgt hier staat de oplossing:
https://community.medion.com/t5/ERAZER-Gaming/Hoe-kom-ik-in-de-BIOS-van-mijn-Erazer-MD35348-Game-desktop-PC/m-p/158872/highlight/false#M585
ik moest als een idioot zo snel de toetsen esc f11 en del om en om indrukken tijdens opstarten omdat het ding binnen 5 sec in windows is gestart - zonder fast opstarten ook nog
Cryofiel
5 maanden geleden
Dank voor de update!

Geef als eerste antwoord