Kan je een simm van 2400 mhz naast een van 3200 mhz in een dezelfde pc zetten, wat gebeurd er dan?

kan je een pc die al een simm van 3200mhz heeft in een simm slot, uitrusten met nog een simm maar dan van 2400mhz ? gaat dan de eerste simm van 3200mhz langzamer draaien (2400mhz ?) ? kan dat of niet

5 maanden geleden
in: Hardware
TurfGraver
5 maanden geleden
Kan.
Afhankelijk van of type geschikt is voor je moederbord zal het draaien op de langzaamste snelheid.
Vortexxx
5 maanden geleden
Kan niet, je hebt bij RAM te maken met CAS(Column Address Strobe) en RAS(Row Address Strobe), en de CAS to RAS delay moet overéén komen met elkaar. Hoe lager het getal des te beter de accesstimings zijn. Overal lees je bij de MOBO handleidingen pas op, gebruik alleen RAM in de QVL en MATCH de reepjes RAM indien je met paartjes werkt. Met kunst en vliegwerk krijg je het misschien heel even werkend, daarna begint het BSOD feest.
SingingCoyote13
5 maanden geleden
@vortexxx dat dacht ik al. ik heb namelijk in mijn nieuwe pc een stick van 3200mhz 8gb zitten en in een oude een van idem ddr4 8gb maar dan 2400mhz. de oude bij een nieuwe van een veschillend type is dus beter af te raden. ik zal dus het beste niet eraan moeten komen denk ik want straks maak ik nog iets kapot.
Vortexxx
5 maanden geleden
Je maakt niets kapot, maar je haalt nu niet het maximale uit je PC waarvoor je betaald hebt, je kunt bijvoorbeeld niet XMP aanzetten, en RAM intensieve taakjes kunnen ontregeld worden door RAM met verkeerde timing, beter is om die 2400Mhz op Marktplaats te zetten een een RAM stick zien te bemachtigen die matched met wat je nu hebt. 8GB kost tegenwoordig niet de wereld.

Geef als eerste antwoord