Is er een programmaatje die DVD's kan rippen zonder ze te beschadigen?

Als je een cd ript staande liedjes op de computer en de CD is onbeschadigd. Is er een programmaatje die het kan voor dvds zonder te beschadigen. En kan het met een externe dvd speler......................

5 maanden geleden
in: Hardware
1.7K
TurfGraver
5 maanden geleden
Ja dat kan. Zijn meerdere software programma's voor te vinden. Wat voor externe dvd speler bedoel je?
Beritnieuwenhuizen
5 maanden geleden
Die je aan je laptop aansluit als je er geen ingebouwd heb
Ikhebgeenidee
5 maanden geleden
Google eens op dvd audio extractor om diverse mogelijkheden te zien
Ritsuka
5 maanden geleden
Waarom zou een dvd beschadigen als je er infornatie afhaalt?
TurfGraver
5 maanden geleden
Een externe dvd drive werkt ook (het hoeft immers alleen de data te lezen).
SingingCoyote13
5 maanden geleden
ik heb nog nooit gehoord dat een dvd of cd speler/brander een cd of dvd beschadigd als je er een cd of dvd mee ript. dit kan normaal gesproken niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 maanden geleden
"...DVD's kan rippen zonder ze te beschadigen" Hier klinkt iets door van de klok en de klepel...
'Rippen' is het lezen/kopieren van een DVD naar de harde schijf van de computer. Eventueel kan er later van de data op de harde schijf weer een DVD 'gebrand' worden.
Rippen is dus alléén het LEZEN van de DVD. Er wordt geen bitje geschreven of anders aangepast. Het lezen van een DVD kan de DVD nooit beschadigen. (Tenzij de drive stuk is en krassen op de DVD maakt) Pas als je een DVD gaat branden, dan moet je uiteraard kijken welk fysiek schijfje je in de brander stopt. Als je daar een nieuwe/lege schijf in stopt, dan kun je het origineel dus nooit beschadigen.
SingingCoyote13
5 maanden geleden
ik moet bijvoegen. onder windows zijn de dvd rip programmas bijna altijd betaald. je moet er dus vaak geld voor betalen en gratis dvd rip programmas onder windows zijn moeilijker te vinden. onder linux daarentegen heb je talloze gratis programmas hiervoor. eentje is handbrake. je doet de dvd erin. je klikt de kwaliteit die je wilt aan. voert een bestandsnaam in en kijkt of alle instellingen goed zijn, misschien ondertitels in het videobestand bijvoegen etc. en dan rippen maar
TurfGraver
5 maanden geleden
Eh, handbrake is ook voor windows gewoon gratis.
En er zijn er wel meer.
janjan
5 maanden geleden
Ja, dat zijn ze allemaal.
Er is geen programma op de markt die ze beschadigt.
Goeie vraag, nog niet eerder gezien in mijn 30-jarige pc-leven.
Utrecht
5 maanden geleden
DVDDecrypter
https://www.videohelp.com/software/DVD-Decrypter
Utrecht
5 maanden geleden
https://www.makemkv.com/

Geef als eerste antwoord