Wat is er aan de hand met mijn laptop?

Heb een HP Pavilion Gaming 15-dk0xx met Windows 11 22H2 gekocht in dec 2019. Nu een nieuwe accu (geen originele hp) gekocht, omdat de oude accu heel snel leeg was naar mijn gevoel. Nu heb ik hetzelfde met de nieuwe accu.
Na 24 uur in de uitstand naar 88%, na 48 uur in de uitstand naar 52%, na een uur administratie op 44% en na nog eens 24 uur in de uitstand geheel leeg.
Lijkt mij niet normaal. Wat gebeurt er en kan ik er wat aan doen?

6 maanden geleden
in: Hardware
TurfGraver
6 maanden geleden
Windows 11 in 2019?
Staat hij wel uit of in slaapstand?
snelgoed
6 maanden geleden
de laptop is uit 2019 en hij staat echt uit

Antwoorden (1)

Je zou eens kunnen kijken of er iets draait wat de laptop continue belast. Dat doe je door Shift-Ctrl-Esc te drukken. Je krijgt nu een overzicht waar je het mogelijk van af zou kunnen leiden.
6 maanden geleden
snelgoed
6 maanden geleden
bedankt voor het meedenken. ik kreeg een tip van de pcdokter in breda om niet af te sluiten, maar eerst "opnieuw opstarten" te gebruiken. dan zou alles gestopt worden. En dat lijkt het geval te zijn, want ik kan de accu nu veel langer gebruiken.