Hoe kan het dat een DVD leeg blijft na het branden?

als ik een dvd brand via Nero 2023 of een ander brandprogramma kan ik deze niet meer afspelen in een dvd speler
de dvd schijf blijft leeg
ik gebruik schijfjes van Platinum dvd +R deze heb ik al enige jaren zonder problemen
het brandprogramma geeft aan dat het brandproces succesvol is verlopen maar toch is de schijf leeg
hoe kan dit?
ik gebruik een externe dvd brander merk TSSTCORP cddvdw TS-L63F usb device
brander is nog geen jaar oud en functioneerde tot ca 2 weken geleden prima'
waar kan dit probleem aan liggen en hoe los ik het op?

9 maanden geleden
in: Hardware
escape
9 maanden geleden
Het is lastig om te beoordelen op afstand, maar dit probleem kun je hebben als je het schijfje niet finaliseert (ook wel "afbranden" genoemd in de volksmond). Zoek in je software eens naar deze optie.
Daisy2016
9 maanden geleden
Nero geeft dit aan in het brandproces
Er staat brandproces voltooid en daarna opent de dvd lade
jc54
9 maanden geleden
Kan aan de DVD speler liggen. Ik kan hier op de ene wel en op de andere geen zefl gebrandde DVD's afspelen. De DVD speler van mijn home cinema set (Harman/kardon) speelt ze niet af. Alleen wel originele DVD's.
TurfGraver
9 maanden geleden
Misschien alleen simulatie aangevinkt of schrijven uitgevinkt?
Daisy2016
9 maanden geleden
Het brandprogramma Nero selecteert dit automatisch
Heb nu een ticket aangemaakt via Bol.com waar ik de brander gekocht heb
Deze is nog geen jaar oud
Blijft vreemd
Heb ook een ander brandprogramma geprobeerd
Ook hierbij geeft hij aan dat het brandproces voltooid is maar bij controle in de laptop is de schijf nog steeds leeg
Normaal als je een dvd brand kun je deze afspelen in zowel de laptop als een dvd speler
BonBonvanJohn
9 maanden geleden
Ik denk dat je dvd-brander een defect heeft opgelopen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
Wellicht is de schrijfkop/laser defect.
Daisy2016
8 maanden geleden
Inmiddels de “oude” brander terug gestuurd naar de verkoper en een andere aangeschaft
De nieuwe brand veel sneller dan de vorige

Geef als eerste antwoord