Hoe komen deze vreemde apparaten (zie afbeelding) op mijn apparatenoverzicht?

Ik wilde mijn smartphone Vivo koppelen met mijn desktop. Maar bij het overzicht van de apparaten zag ik twee apparaten die ik niet bezit.
Met OnePlusNord kan ik mn smartphone zelfs koppelen.

Picture for question
een jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn deze apparaten ergens 10 meter rondom van je verwijderd, er staat nergens dat deze gekoppeld zijn, maar beschikbaar(klaar voor pairing) Geen enkele reden tot paniek, zie het als alle wifi acces point om je heen.
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
Maar er is serieus waar niks op 10 meter om me heen, tenzij zich iemand in mijn tuin verstopt heeft...
Kan het ook verder zijn?
En zijn het sowieso apparaten die nu beschikbaar zijn of kan het ook zijn dat mens een apparaat elders geprobeerd heeft met mijn smartphone te koppelen?
Vortexxx
een jaar geleden
Soms komt het bluetooth signaal verder dan 10 meter, ik heb nog weleens contact op 20 meter.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Soms is een bluetooth apparaat allang buiten bereik maar staat het nog in je lijstje. Kan ook van elders zijn. Het feit dat je andere apparaten kan detecteren is omdat jouw smartphone constant bezig is met (proberen) contact te leggen met andere apparaten en andersom. Het is niet alleen wanneer jij je bluetooth opent dat ie dan gaat detecteren, een smartphone is altijd bezig met het oppikken en verwerken van signalen, geldt ook voor wifi signaal