Laptop scherm zwart, hoe krijg ik weer beeld terug op mijn laptop?

hoi ik heb een oude windows 8 laptop waarbij het beeldscherm zwart is
ik kan de laptop nu alleen gebruiken als ik een monitor gebruik want dan doet ie het nog wel
wie kan me helpen dat ik gewoon weer normaal op me laptop kan
als ik heel goed kijk zie ik soms nog wat maar echt heeeel donker

een jaar geleden
in: Hardware
1.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Misschien gewoon helderheid van beeldscherm. Geen info over merk of type maar wellicht heb je hier wat aan.
https://www.dell.com/support/kbdoc/nl-nl/000132798/de-helderheid-aanpassen-om-een-donker-scherm-te-corrigeren-in-windows-8-of-windows-10

Antwoorden (2)

Dat klinkt alsof het backlight van je laptop defect is.
Je scherm vormt dan nog wel beelden, maar omdat er geen licht meer door heen komt zijn die beelden niet of nauwelijks te zijn.
Dat is een hardware probleem en zal door een reparateur opgelost moeten worden middels een nieuwe backlight.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Koen123
een jaar geleden
kan ik dat zelf repareren?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Dat ligt aan je vaardigheden. Als je een beetje handig bent is het best te doen.
Controleer eerst of de laptop aan staat. Als de laptop aan staat, controleer dan of de externe monitor werkt. Als de externe monitor werkt, controleer dan of de laptop de juiste instellingen heeft. Als de instellingen correct zijn, controleer dan of de grafische kaart werkt. Als de grafische kaart werkt, vervang dan de LCD-inverter.
9 maanden geleden