Ik heb fanta over mijn laptop laten valen en nu gaat mijn scherm niet meer aan, wat moet ik doen?

Ik wil weten wat ik nu moet doen

een jaar geleden
in: Hardware
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Wegbrengen en laten schoonmaken.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Je kunt ook kijken of er een Repair Café in de buurt is die iets kan met deze klacht - een stuk goedkoper en je bent hem minder lang kwijt. (en als dat niet lukt: toch opsturen of wegbrengen voor reparatie).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Water over je laptop kan goed aflopen door de laptop te laten drogen, maar frisdrank (suikerwater) over je laptop is, als het meer dan een paar spetters is, meestal het einde van je laptop.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Eerst fatsoenlijk laten drogen. Dan kijken of ie nog beeld geeft via een externe monitor en dus of de computer zelf nog werkt en data veilig stellen. Daarna kan je je eventueel richten op het scherm en op de oorzaak waarom hij het niet meer doet.

Antwoorden (1)

Ik denk dat het lastig is om zelf de computer uit elkaar te halen en uit te zoeken bij welk onderdeel de fanta schade veroorzaakt. allereerst zou ik als je dat nog niet hebt gedaan met een doekje de fanta van de laptop halen, de laptop minimaal 24 uur laten drogen (en niet verplaatsen of bewegen/kantelen) en daarna pas opnieuw proberen, met wat geluk werkt het dan. Zo niet, dan zou ik hem gewoon naar een reparatiewinkel brengen of zelf opsturen naar de fabrikant voor reparatie, dit kan overigens best duur uitvallen omdat zelf veroorzaakte schade niet altijd onder de garantie valt als je die nog hebt.
een jaar geleden