Wat is het verschil tussen een elitebook en een probook?

Ik moet een nieuwe laptop, nu zie ik heel veel Elitebook of Probook.
Ik gebruik hem vooral voor foto's en op internet wat te zoeken en zo.
Kan je met allebij het zelfde of zit er nog verschil in?

een jaar geleden
in: Hardware
3.4K
LeonardN
een jaar geleden
"Ik gebruik hem vooral voor foto's"
Foto's te bekijken?
Foto's te bewerken?
Maar zelfs als je bewerken bedoelt (zeg wat aanpassingen in LightRoom) is de meerwaarde van een Elitebook waarschijnlijk overbodig.
Foto's bekijken en internet browsen is met elke huidige laptop mogelijk, daar hoef je niet meer dan 400-500 euro uit te geven.
"Kan je met allebij het zelfde of zit er nog verschil in?"
Er zitten wat meer bijzonderheden op een Elitebook.
https://www.coolblue.nl/advies/wat-zijn-de-verschillen-tussen-hp-probook-en-hp-elitebook-laptops.html
Maar dat zijn geen bijzonderheden die te maken hebben met wat je erop kan.
Op elke (Windows-gebaseerde)laptop van de laatste (zeg) 10 jaar kan je alles (gaming en een aantal bijzonder zware taken daargelaten) enkel zal het op de een langer duren dan op de ander.
Wat jij lijkt te willen is zo licht dat je meer kan kijken naar schermgrootte/goed beeldscherm dan naar een zware CPU.

Antwoorden (1)

Probook
Kunststof en aluminium behuizing
Beeldscherm: standaard helderheid en kleurweergave
Beveiliging met vingerafdrukscanner
Accuduur 7 uur

Elitebook
Volledig aluminium behuizing
Beeldscherm: hogere helderheid en bredere kleurweergave
Beveiliging met vingerafdrukscanner en infraroodcamera
Accuduur 10 uur

Op https://tweakers.net/ kun je specifieke modellen met elkaar vergelijken.
SimonV
een jaar geleden