Waarom trilt mijn touchpad enorm wanneer ik mijn geschikte alternatieve lader ingestoken heb?

Waarom trilt mijn touchpad enorm wanneer ik mijn geschikte alternatieve lader ingestoken heb? De oude laptopkabel/AC oplaadadapter is gebroken. Daarom heb ik -omdat de originele niet meer verkrijgbaar is- een alternatief, dat prima past. Alleen flikkert/trilt mijn touchpad om de muist te bedienen enorm sinds hij is ingestoken.

2 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
TurfGraver
2 jaar geleden
Past en geschikt zijn verschillende dingen.
LeonardN
2 jaar geleden
ehh is dit een vervolg van dit? Of puur toeval? https://www.startpagina.nl/v/elektronica/vraag/700774/touchpad-laptop-elektrostatisch-geladen/

Het beste antwoord

Een bekend probleem. Het kan elektromagnetische interferentie van deze – toch niet zo geschikte - voedingsadapter zijn. Wanneer de elektriciteit door de voedingsadapter naar de laptop gaat, veroorzaakt iets elektromagnetische ruis in het RF-spectrum waardoor de touchpad trilt.
Wat zou kunnen helpen:
- een oplader aanschaffen met een geaarde stekker
- een oplader aan je usb-poort verbinden (indien mogelijk)
- googelen of de oude echt niet meer verkrijgbaar is.
SimonV
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voedingsadapter of stopcontact heeft lek spanning
een jaar geleden