Is het verstandiger om een oude Macbook te kopen of te wachten op de nieuwe?

Ik wil graag een macbook kopen maar weet niet zo goed of ik het beste kan wachten op de nieuwe release of de oude kopen. De nieuwe worden over een half jaar verwacht. Ik wil max. 1300 uitgeven. Kan ik beter wachten of de oude Pro of Air kopen?

2 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (1)

Dat hangt natuurlijk van je wensen af.
Hoewel Apple de specificaties van de MacBook Pro 2022 niet officieel heeft aangekondigd, hebben we een rapport van Mark Gurman. Daarin staat dat het nieuwe Apple-product zal worden ondersteund met een Apple M2-chip die een belangrijke prestatieverbetering voor de gebruikers zal zijn. Er wordt gezegd dat de M2 dezelfde 8-core CPU zal hebben als de originele M1-chip (zij het met hogere kloksnelheden), maar met een 10-core GPU in plaats van de 8-core GPU op de M1.
Volgens lekken kan het populaire uiterlijk van de MacBook 2021 aan de nieuwe versie worden toegevoegd. Dit houdt in dat het nieuwe product een platter deksel kan opleveren, aangevuld met dunne randen. De fans verwachten ook de toevoeging van een HDMI-uitgang en een SD-kaartlezer die de functies van de MacBook Pro 2022 zal verbeteren. Het nieuwe product kan dezelfde MagSafe 3-oplaadpoort bevatten.
De startprijs van genoemde MacBook Pro zal minder dan $ 2.000 zijn, en waarschijnlijk tussen $ 1.299 en $ 1.499 liggen.
SimonV