Hoe sluit je een USB microfoon aan op een smart tv of laptop?

nullCuasting Usb Microfoon Kit Usb Computer Cardioid ... https://www.amazon.nl/dp/B089GF7GM2/ref=cm_sw_r_wa_awdb_imm_FYZD7YZTHVZBWZ9H3729?_encoding=UTF8&psc=1

Deze heb ik gekocht. Ik krijg er alleen geen geluid uit. USB microfoon op smart tv of laptop werkt niet. Kan dit alleen op een vaste computer (iets met fantoom voeding ofzo ?!)? Ik snap het niet helemaal.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
2.9K
Griffin
3 jaar geleden
Het is plug & play volgens de uitleg op Amazon, maar je moet wel bij de geluidsinstellingen de microfoon openzetten, of daar even testen...
LeonardN
3 jaar geleden
Gebruik je wel een stuk software om op te nemen?
Zomaar de microfoon in je laptop steken is zinloos. Je zal wel een stuk audiosoftware moeten gebruiken en daarin de microfoon als opname-apparaat aan moeten wijzen.
Op de TV aansluiten lijkt me onzin. De tv heeft lijkt me niet de functie om audio invoer op die wijze te ontvangen. Wat zou je doel er uberhaupt mee zijn op die manier?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het doel is meezingen met liedjes op YouTube. Mijn dochter heeft het besteld en dacht dat het even een stekkertje in steken en dan gebruiksklaar was. Helaas dus niet zo.
Reactie van Griffin ga ik uitproberen. Bedankt!
Er zit geen aan- en uitknop op de microfoon. Er komt ook geen melding dat er nieuwe hardware is gevonden en de vraag wat je ermee wilt doen.
Kan ze er niks mee dan gaat hij helaas maar weer terug naar Amazon.
LeonardN
3 jaar geleden
Je kan gewoon elk stuk audiosoftware downloaden en openen. Er zit zelfs al een programma op windows: Voicerecorder. Wellicht stemrecorder.
Griffin
3 jaar geleden
Gebruik Audacity een gratis DAW die je zo kunt stellen als "what you hear" en dan mengt Audacity het geluid van YT en de stem uit de mic samen tot één track die je dan ook weer heel handig kan terugluisteren. https://www.audacityteam.org/

Antwoorden (1)

Antwoord op de originele vraag:
Doe de microfoon in de USB-ingang van de laptop.

Werkelijke vraagprobleem:
Uit de reacties begrijp ik dat je werkelijke vraag meer iets is als;
"Hoe zorg ik ervoor dat ik mijzelf terug kan horen tijdens het gebruiken van mijn USBmicrofoon.

Antwoord
https://www.coolblue.nl/advies/microfoon-trust-gaming-headset-instellen.html

Druk op de windows knop en typ 'Sound'. In dit menu navigeer je naar 'Opname'. Als de microfoon juist is aangesloten zie je hier nu je microfoon. Rechts-klik op je microfoon: Eigenschappen > Luisteren tabje. Hier vink je 'Luister naar dit apparaat' aan. Hierdoor hoor je nu jezelf terug via je microfoon. In het tabje ernaast speel je vervolgens met de instellingen tot de microfoon goed klinkt. Klink je in-game nog niet goed? Controleer dan je game of software audio-instellingen.
===
Ik ga ervan uit dat een SmartTV niet zal begrijpen wat een audio-apparaat op de USB-poorten zou moeten doen.
Toegevoegd op 21 maart 2021 18:23: tekst
LeonardN