Hoe komt het dat bij het kopiëren van bestanden naar flash geheugen(usb stick o.i.d) de snelheid van de overdracht steeds hoger wordt?

Hij begint meestal op iets van 1mb/seconde, maar na een minuut staat hij op 3mb/seconde.

Hoe komt dit? het is niet zoals bij een cd'tje dat hij harder draait aan de buitenkant van de schijf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het zou inderdaad verschillende oorzaken kunnen hebben. Bij het tcp/ip protocol (internet) komt het ook voor. Dit heeft te maken met het aftasten van de verbinding. In het begin zal het protocol vaker checken of pakketjes goed zijn aangekomen. Als dit vaak goed gaat, dan weet het systeem dat de gekozen route betrouwbaar is en zullen er meer datapakketjes overgaan in plaats van communicatie checks e.d. Daardoor gaat na een tijdje de snelheid omhoog. Vroeger was dit effect echter beter te merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is niet alleen met USB sticks, maar ook als je bijv. een .RAR bestand uitpakt of kopieert. Heel precies weet ik het niet, maar ik verwacht dat dit te maken heeft met het virtueel geheugen dat je hierbij gebruikt. Dat hij een groter virtueel geheugen moet aanmaken om die snelheid bij te benen, en dat duurt even.

Maar 100% zeker weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zit in het feit dat je PC/laptop eerst kijkt wat de USB stick te bieden heeft, voordat bestanden over gezet worden...

Een oud collega heeft mij dit ooit aan de hand van de 'bios' gedetailleerd uitgelegd. Maar de exacte werking is mij ontgaan...

Maar het feit dat je PC/laptop min of meer een soort van beveiliging heeft klopt wel. Maar de snelheid die jij noemt kan ook zeer goed te maken hebben met je anti-virusprogramma te maken hebben. Je anti-virusprogramma scant vooruitlopend op het overzetten van de bestanden je bestanden. Wanneer je anti-virusprogramma dit gedaan heeft met alle bestanden gaat het ook nog veel sneller...