Wat is een hardware adres in een bedrijfs telefooncentrale ?

Is dat het adres in de patchkast waar de telefoonstekker inzit of is dit fysieke adres van het stopcontact ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Voor zover ik weet worden er geen adressen uitgedeeld aan stopcontacten - dus 't gaat waarschijnlijk om 't andere adres. 'T interne IP-adres begint vaak met 172, naar mijn weten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hardware-adres kun je zien als een post-adres... Dus de plek waar fysiek de telefoon zich bevindt. Dus het kan een code zijn, maar aan het nummer op het stekkertje of de snoer kun je zien hoe je moet lopen om bij het einde van de snoer te komen. En op het einde van de snoer zit dan hardwarematig de telefoon waar je naar op zoek gaat...
Je kunt ook gewoon door dat snoertje bellen en dan roep je heel hard dat iedereen stil moet zijn en dan hoor je aan de andere kant van die snoer de telefoon afgaan, maar principe is hetzelfde...

Weer heel simpel toch...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met hardware adres wordt waarschijnlijk het "mac-adres"bedoelt. Dit is een unieke code van een netwerkapparaat. Bijvoorbeeld de netwerkkaart van je computer heeft een eigen mac-adres, zo ook een ip-telefoon.

Ik ga er dus vanuit dat ze in het bedrijf uit jouw vraag een ip-telefonie central hebben. Hierbij heeft iedere telefoon welke op het lan-netwerk aangesloten is een eigen mac-adres oftewel hardware adres.

Voor meer info verwijs ik naar de volgende bron:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een normale telefoon heeft geen mac-adres. Dit is alleen van toepassing bij netwerkapparaten. Vandaar dat ik ervan uitging dat jullie van ip-telefonie gebruik maakten. Ik kan me namelijk niets anders bij een hardware-adres voorstellen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met hardware-adres wordt inderdaad vaak 't Mac-adres bedoeld.
Normaliter werkt het zo:
In de patchkast staat een router/switch/hub en deze verzorgt het softwarematige gebeuren (bijvoorbeeld het doorsturen van een telefoontje). Om nu zeker te weten welke telefoon op welke poort aangesloten is wordt er gebruikt gemaakt van labels, ofwel hardware adressen. Deze geven aan welk toestel (of toestel outlet) op welke poort in de patchkast aangesloten is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het HardWareAdres (HWA) is vaak een adres dat bestaat uit
een reeks getallen waar je de fysieke kast, printplaat, poort mee kan vinden
Bv
10-1013-15=kast 10, rek 10, print13, poort 15.