Is de Geforce gt 610 de beste videokaart voor mijn P5LD-2X/1333 moederbord met dual 2 core e8300 processor?

Goedendag,

Ik heb een P5LD-2X/1333 als moederbord en een dual 2 core e8300 als processor. Heb nu een Geforce gt 610 als videokaart. Met de specs die ik heb wat is dan de beste videokaart die mijn moederborden nog kan hebben?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Griffin
3 jaar geleden
8600 GTS, deze kaart is 37% sneller dan wat je nu hebt. Zoek naar kaarten van 7 jaar oud die conpatible zijn met een FSB van 1333 MHz
LeonardN
3 jaar geleden
"Zoek naar kaarten van 7 jaar oud die conpatible zijn met een FSB van 1333 MHz" ?? Wat zeg jij nu?
Je kan gewoon elke GPU met een PCIe-slot erin doen.
Heb wel een GTX 1060 in mijn oude Core 2 Duo systeem gestopt werkt prima.
Griffin
3 jaar geleden
@LeonardN “ ?? Wat zeg jij nu?”
Jij koppelt de CPU aan de GPU als een compatible setje. Het mobo van de vraagsteller was in de tijd van productie een entry level mobo die door beperkte bios ondersteuning lang niet elke kaart ondersteunt.
LeonardN
3 jaar geleden
Elke GPU is vrijwel compatible met elke moederbord. Dat vanwege PCIe. "die door beperkte bios ondersteuning lang niet elke kaart ondersteunt."
Bron? Wat ondersteunt dat moederbord dan wel en wat niet? Hoe kom je daar dan achter? "Jij koppelt de CPU aan de GPU als een compatible setje"
Nee. Totaal niet. Ik kijk heeft het moederbord van de vrager PCIe. Ja? Dan past elke kaart en zal op een uitzondering na elke videokaart werken.

Antwoorden (1)

Nee dat is het niet. Je kan met een PCIe x16 slot gewoon elke huidige videokaart in je systeem steken ook een GTX 2080ti. Niet dat dat veel zin heeft omdat bij een spel de CPU zal bottlenecken. De CPU is zwakker dan de GPU, dus de CPU doet veel werk en de GPU heeft het rustig.

Je zou een GTX 1050(ti) of een Radeon 570 kunnen nemen. Veel hoger en dan zal je bijna altijd weer CPU-bottlenecken.
===

Let op in de praktijk kan het gebeuren dat voor onvoorziene redenen een bepaalde combinatie hardware niet werkend te krijgen is.
https://youtu.be/BmAQUsBPwPY?t=48
Toegevoegd op 09 augustus 2020 10:54: tekst
LeonardN
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Hier het resultaat van een 2080ti+C2D Quad
https://www.youtube.com/watch?v=v-5CL6YLYhY