Verlies ik prestaties als ik de GTX 1660 neem in plaats van de GTX 1660ti?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Ja. Een kaart die 80 tot euro duurder is zal betere prestaties geven.
https://www.rockpapershotgun.com/2019/03/15/nvidia-gtx-1660-vs-1660-ti/

Antwoorden (1)

Wat de algemene specificaties betreft, is het grote verschil tussen deze twee kaarten het type geheugen waarmee ze worden meegeleverd. Hoewel beide kaarten dezelfde Turing TU116 GPU als kern hebben, betekent de Ti 6 GB sneller GDDR6-geheugen dat het game-gegevens veel sneller kan doornemen dan de 6 GB GDDR5-geheugen van de niet-Ti-versie. Terwijl de GTX 1660 een geheugenbandbreedte van 192 GB / s heeft, zijn de Ti’s maar liefst 288 GB / s.

De GTX 1660 heeft ook minder CUDA-cores dan zijn Ti-broer of zus (1408 vs 1536), die een beetje lijken op de cores die je in je CPU krijgt, maar voor grafische berekeningen. Het enige gebied waar de GTX 1660 zijn Ti-broer of zus overtreft, is echter de basis van de GPU en de kloksnelheid verhogen. Terwijl de GPU van de Ti een basissnelheid heeft van 1500 MHz en een boost van 1770 MHz, wordt de reguliere GTX 1660 geklokt op respectievelijk 1530 MHz en 1785 MHz. Of in ieder geval volgens de referentiespecificatie van Nvidia, die door externe fabrikanten vaak wordt aangepast en afgestemd op hun wens om te proberen een beetje extra prestaties van hen te halen.

Beginnend met hoe elke kaart presteert op Ultra-instellingen bij 1920 × 1080, kunt u in de onderstaande grafiek zien dat beide kaarten hier behoorlijk goed presteren. Metro Exodus terzijde, zelfs de GTX 1660 haalt hier in de meeste gevallen een soepele 50 fps, terwijl de GTX 1660 Ti dingen een beetje hoger duwt naar een comfortabele 60 fps of hoger.