Welke vergelijkbare kaart kan ik platsen?

Ik heb een Radeon R5 235 1gb DDR3 inzitten . Helaas zijn deze niet meer te krijgen in de winkel. Welke alternatief zou ik kunnen nemen? https://www.google.com/search?q=radeon+r5+235+1gb+ddr3&client=tablet-android-lenovo&bih=1280&biw=800&hl=nl&tbm=isch&prmd=sivn&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwit7KStpuDlAhXMalAKHWamCDQQ_AUIEigC#imgrc=Q-9cKWWZbiEVfM, zie foto welke type ik heb. Het gaat om 2 pinnetjes en een HDMI en schermaascluiting. Andere kaarten zijn te breed en zouden niet passen in de pckast. Ik heb een van Acer Aspire XC705.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
LeonardN
4 jaar geleden
Ben je er absoluut zeker van dat de kaart een PCIe x1 kaart is? Dat zie je aan de lengte van de aansluiting die het moederbord ingaat, het zgn PCIe-slot.)
Heb je hem eruit gehaald?
Zitten er geen videokaart aansluitingen op het moederbord, zodat je gebruik kunt maken van de geïntegreerde GPU (die op de CPU zit, als het een i5 betreft)?

Antwoorden (1)

Elke "low profile" PCIe x1 videokaart (maar daar zijn er niet veel van, vanwege x1, bijna alle videokaarten zijn x16)

De Zotac GeForce® GT 710 1GB PCIE x 1 is praktisch gezien bijna de enige mogelijkheid
https://www.zotac.com/us/product/graphics_card/geforce®-gt-710-1gb-pcie-x-1#spec

Zie hier voor verkopers:
https://tweakers.net/pricewatch/534613/zotac-zt-71304-20l.html

Laat je niet misleiden door de hogere bracket, er wordt een tweede kleinere bracket meegeleverd zodat je werkelijk low-profile bent.
Je verliest dan wel de VGA aansluiting.
Toegevoegd op 10 november 2019 20:24: afbeelding
Plaatje bij antwoord
LeonardN
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb deze kaart aangeschaft maar probleem is steeds niet opgelost. Pc draait gewoon en maakt piep geluid bij opstarten. Op 2 schermen getest en op beide kreeg geen beeld. Einig iedee waar het aan zou kunnen liggen en hoe het op te lossen is?
LeonardN
4 jaar geleden
Waarom vraag je dan ook niet eerst wat het probleem kan zijn?
Je hebt eerst zelf een oplossing verzonnen, zonder eerst de vraag te stellen:
"Waarom krijg ik geen beeld?" Heb je een handleiding gekregen bij je PC? Soms geeft deze aan wat het aantal piepjes betekenen.
Als je moederbord kapot is of een specifiek onderdeel krijg je soms ook geen beeld.
Zit er op het moederbord een video-aansluiting?
Kan je de PC opstarten zonder videokaart? > Krijg je dan dezelfde piep?