Welke laptop is geschikt voor het draaien van zware simulatieprogramma's zoals Pro engineer 5?

Ik stel me deze vraag, omdat ik een nieuwe laptop moet aanschaffen. Ik zoek een laptop die zware simulatie programma's snel kan uitvoeren voor een schappelijke prijs <1000 euro.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet het perse een laptop zijn? Met een desktop kom je verder voor zulke zaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het probleem zit hem in het werken OP school, ik kan de desktop moeilijk mee sleuren:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het verschil in processor speelt natuurlijk ook een rol, maar welk is nu een geschikte van zware simulatieprogramma's ? je hebt er veel van Intel en dergelijke, maar welke is nu een goede voor die prijs?

Antwoorden (3)

Als ik het zo lees, dan kan elke laptop boven de 500 euro dat wel aan:

The following specifications are the minimum requirements to successfully run this edition.

* Main Memory - 1024 MB or higher
* Available Disk Space - 2 GB
* Swap Space - 1 GHz or higher
* CPU Speed - 1 GHz (2.4GHz recommended)
* Graphics Cards - Cards must support OpenGL*. For supported graphics cards, see http://www.ptc.com/WCMS/files/77552/en/proewf5.pdf.
* Browser - Microsoft Internet Explorer 7.0, 6.0 SP1, or later
* Network - Microsoft TCP/IP, Ethernet network adapter
* Monitor - 1024 X 768 or higher resolution with 24-bit or higher color
* File Systems - NTFS
* Mouse - Microsoft approved 3-button mouse
* Distribution Media - Downloadable installation executable or DVD
AWM
13 jaar geleden
Als het merk of type niet uitmaakt zou ik de Acer Travelmate 7730G eens bekijken.

2x 500GB harddisk: Projecten van Pro Engineer kunnen best wat ruimte kosten. Met twee harddisks heb je ook de mogelijkheid te backuppen en dataverlies te beperken in geval van eventueel falen.

4 GB geheugen: Het maximum voor een 32 bit operating system. Met minder geheugen zou ik geen genoegen nemen.

NVIDIA GeForce 9600M GT videokaart: Gewoonweg prima. Ondersteunt OpenGL. Heeft eigen geheugen, dus er gaat geen kostbaar systeemgeheugen verloren.

Core2Duo P8700 technology van Intel: Kunnen we kort over zijn. Prima.

Beeldscherm: 17 inch. Het kan niet groot genoeg zijn voor dit soort software. Je kunt nog overwegen een 24 inch (of groter) monitor los aan te schaffen voor thuisgebruik.

Prijs: circa 1000 euro inclusief de BTW.

Mijn mening is: Goede prijs/ kwaliteit -verhouding.

Toegevoegd na 38 seconden:
Artikelnummer is LX.TT303.016, daarmee is het makkelijker zoeken op Kieskeurig o.i.d.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt een zware machine wilt hebben zou ik gaan voor de HP EliteBook 8730w mobiel workstation (VC225EA) van HP, maar je kan met een lichtere af volgens mij.