Waar slaat de iMac muziek en films op?

hallo ik heb cd's op de harde schijf van mijn iMac gezet en heb ook muziek gedownload. maar ik weet niet waaronder mijn iMac dit opslaat ook.

4 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

Als je iTunes opent, vervolgens in het iTunes menu 'voorkeuren' kiest en dan naar tab 'geavanceerd' gaat zie je de lokatie van je iTunes bestanden. Standaard is dat '/Users/jouwpc/Music/iTunes/iTunes Media', maar dat kun je daar dus aanpassen.
paulus811
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ga je er dan niet stilletjes vanuit dat de vrager iTunes heeft gebruikt? Zowel voor het rippen als het downloaden?
yorick70sgreak
4 jaar geleden
ik heb gekeken in itunes bibliotheek maar ik kan het niet vinden. het moet ergens op de harde schijf staan als ik er zoek kan ik wel wat vinden maar ik wil het heel overzicht van wat er allemaal opstaat.
paulus811
4 jaar geleden
@LeonardN, ja daar ga ik wel vanuit. Op mijn nieuw gekochte Macbook was iTunes al geïnstalleerd, kan me niet zo goed voorstellen waarom je een alternatief zou willen gebruiken (maar het kan inderdaad wel). In dan geval zou het wel handig zijn om te weten welk programma gebruikt wordt.
LeonardN
4 jaar geleden
@paulus811 Ik lees iets als zoeken met de functie (ctrl-F) en dan intikken:
type:audio
of
type:music
In hoeverre werkt dat (heb geen apple om te testen)
paulus811
4 jaar geleden
@LeonardN: heb even gekeken (kende de functie ook niet), maar als je de finder opent en in het zoekveld 'audio' invoert, verschijnt eronder een keuzemogelijkheid voor bestandsnamen met 'audio' en soorten. Door voor 'Soort' en dan 'audio' te kiezen zie je audiobestanden, al durf ik niet te garanderen dat ze allemaal gevonden worden. Ik weet dat ik meer dan 3.000 audiobestanden heb, maar het resultaat was 1.565.